‍‍‍ استقلال و پرسپولیس بی‌شباهت به هم

بُردن در هوا و زمین آلوده تهران!

  • ورزشی
  • یکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸ ۱۴:۵۸
    کد خبر :660833

مهدی قائدی این روزها مثل یک از گور برخاسته با اشتیاق بازی می‌کند، با فوتبال طروات می‌بخشد. او می‌توانست بعد از آن تصادف مرگبار، زنده نباشد یا حتی گوشه زندان روی دیوار خط بکشد اما حالا آقای گل لیگ است، آقای پاس گل لیگ.

 

با پاهای ظریفی که هر آن می‌ترسی یک تکل بی‌رحمانه قلم‌شان کند – از آنها که سعید سالارزاده زد و فوتبال میلاد میداوودی را تمام کرد- مثل آهو می‌دود، تغییر مسیر می‌دهد، بعد نرم و آرام جوری زیر توپ می‌زند و آن را روی سینه دیاباته می‌فرستد که سعید معروف با پنجه‌هایش توپ را لب تور برای امیر غفور آماده می‌کند.

 

به گزارش عصرایران،استقلال تهران در حالیکه باز استرماچونی آنها را دقایقی پیش از آغاز بازی در یک لایو اینستاگرامی شگفت زده کرد با نتیجه 4-1 شاهن بوشهری را شکست داد که با همه دویدن‌ها و دریبل زدن‌های خلاقانه حسین مالکی جان مقاومت نداشت. رضاپور، قائدی، دانشگر، دیاباته چهار گل زدند اما استقلال شاد نشد. آنها هنوز در شوک ناشی از عدم بازگشت سرمربی ایتالیایی‌شان هستند که یک روز قبل از بازی با پیکان رفت و حالا یک ساعت مانده به بازی گفت دیگر برنمی‌گردد!

 

 

اینکه رفتار مدیران ایرانی خطا و بد و ناشیانه بوده به کنار اما این رفتار از طرف کسی که خودش را حرفه‌ای می‌داند پذیرفتنی است؟ استقلال دیروز برد اما در دقایقی می‌توانست بازنده هم باشد. تیم به ویژه در فاز دفاعی به شدت شکننده است و اگر مقابل حریف بزرگی قرار بگیرد ممکن است کمر راست نکند. استرماچونی نمی‌توانست دو هفته صبر کند؟ رفتار مدیران خودمان را نقد می‌کنیم، یادمان نرود که مربی ایتالیایی هم بد موقع و بی‌توجه به شرایط تیمش رفت. این را حتی وریا غفوری هم بعد از بازی مقابل پیکان گفت اما این روزها گوشی برای شنیدن این حرف‌ها نیست. استقلال 4-1 پیروز شد. مرهمی بر زخم عمیقی که خورده‌اند و حالا باید منتظر روزهای دشوارتر باشند.

 

پرسپولیس اما مثل حکایت قدیمی خرگوش و لاک‌پشت حالا یک مدعی تمام‌عیار است. کالدرون بی‌هیاهو به 9 پیروزی دست یافت. بیشترین پیروزی در لیگ. آنها در حالی 2-0 سایپا را شکست دادند که هم زمین چمن با آنها همراهی کرد و هم رادوشویچ با یک فوق‌واکنش نشان داد چرا هواداران شیفته‌اش هستند. گل دقیقه 18 وحید امیری همه را یاد گلی انداخت که در بازی‌های پیش فصل احمد نوراللهی به بیرانوند زد! در دقیقه 76 آن مسابقه که در چارچوب تورنمنت جام شهدا برگزار شد، از پشت هجده قدم، احمد نوراللهی با سر توپ را برای بیرانوند فرستاد، توپ در یک قدمی دروازه‌بان ملی‌پوش به زمین خورد، راهش را کج کرد و درون دروازه رفت! درست مثل گلی که حامد فلاح زاده دیروز روی برگردان بی‌جان وحید امیری دریافت کرد. چمن گل زد.

 

 

گل دوم را احمدنوراللهی روی پاس فرشاد احمدزاده که هنوز محبوب هواداران نشده به زیبایی زد تا نفس گرم پرسپولیس دوباره بیخ گوش استقلال حس شود. آنها با یک بازی کمتر در رتبه سوم ایستاده اند. کالدرون که به نظر نمی‌رسید جاه‌طلب باشد و مثل یک مربی دوران گذار آمده بود روی صندلی بزرگ شده برانکو بنشیند حالا اشراف خوبی روی ترکیب تیمش دارد. زوج بشار- وحید امیری در کنار مهره محوری مثل مهدی ترابی خطرناک هستند حتی اگر علی علی‌پور هنوز سایه‌ای از فصل‌های پیشینش باشد. بازگشت کمال کامیابی‌نیا آنها را در میانه میدان سرسخت تر می کند و اطمینان کالدرون به جلال حسینی خط دفاع را منظم تر خواهد کرد تا قرمزها هم رویای فتح جام چهارم را داشته باشند و هم برای جام‌حذفی کمین کنند.

 

در حالی به نیم‌فصل رسیده‌ایم که بعضی تیم‌ها هنوز 13 بازی انجام داده‌اند و بسیاری روی بازی 14 مانده‌اند. برای همین معرفی قهرمان نیم‌فصل شاید منطقی نباشد. پنجشنبه استقلال در خانه میزبان ماشین سازی است، سپاهان در اصفهان از شاهین بوشهر پذیرایی می کند و پرسپولیس به جم می رود تا دیداری نه چندان آسان را مقابل پارس جنوبی برگزار کند. این زمستان حتی اگر با فوتبال، داغ نشود با حاشیه‌هایش آتشین خواهد شد!

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید