بومی‌سازی تکنولوژی5G در شرکت سداد

    کد خبر :847419
بومی‌سازی تکنولوژی5G در شرکت سداد

مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سداد با تاکید بر شکستن دیوار تحریم‌های مخابراتی با بهره‌گیری از دانش تعدادی از جوانان نخبه ایرانی، از بومی‌سازی تکنولوژی‌های جدید بخصوص تکنولوژی5G در ایران خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و تبلیغات شرکت پرداخت الکترونیک سداد، دکتر «محسن علیپور» مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سداد عصر امروز (سه‌شنبه 30 شهریورماه) در نشست خبری با رسانه‌ها، با اعلام خبر بومی‌سازی تکنولوژی5G در ایران اظهار کرد: کُر تکنولوژی 4G آخرین نسخه‌ای بود که اپراتورها از شرکت‌های چینی خریداری کرده بودند؛ موضوعی که باعث خروج مقادیر زیادی ارز از کشور در طول سال‌های اخیر شده بود که با تکیه بر دانش نخبگان جوان کشور بزودی از خروج ارز در این زمینه جلوگیری خواهیم کرد.

طراحی پلتفرم برای بومی‌سازی تکنولوژی5G در ایران

وی با بیان اینکه امروز اپراتورها تمایل به دریافت نسخه بروز شده نسل جدید اینترنت دارند اما تحریم‌ها مانع دریافت این خدمات شده، افزود: در حوزه تکنولوژی‌های اینترنت و مخابراتی، تیمی از جوانان نخبه کشورمان که سال‌ها در این حوزه فعالیت کرده بودند را شناسایی کردیم که به کمک آنها پلتفرمی به‌منظور بومی‌سازی تکنولوژی5G در ایران طراحی شده است.

توان ارائه سرویس به اپراتورها و عرضه‌کنندگان اینترنت

مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سداد با تاکید بر اینکه این پلتفرم مبتنی بر استانداردهای ITU پیاده‌سازی شده، تصریح کرد: با تصاحب این دانش فنی، بزودی قادر خواهیم بود با تمام ظرفیت به اپراتورها و عرضه‌کنندگان اینترنت در داخل کشور سرویس بدهیم و علاوه بر آن حتی کُر5G را در اختیار اپراتورهای خارجی نیز بگذاریم.

توانمندی عرضه خدمات نوین مخابراتی به سایر کشورها

وی یادآور شد: صنایع نوین مخابراتی دنیا در این سال‌ها در انحصار کشورهای خاصی قرار داشته اما امروز نه تنها توانستیم با وجود تحریم‌های ظالمانه، این انحصار را بشکنیم بلکه حتی توانایی عرضه این خدمات به سایر کشورها را هم بدست آورده‌ایم.

اهمیت امنیت شبکه و حفظ اطلاعات مشترکان

علیپور با اشاره به‌حضور نداشتن وندورهای خارجی در این پروژه و بومی‌بودن کامل آن، موضوع امنیت شبکه و حفظ اطلاعات مشترکان را بسیار مهم ارزیابی کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا شرکت پرداخت الکترونیک سداد وارد این حوزه شده؟ تاکید کرد: بسیاری از شرکت‌های فعال در حوزه پرداخت در بخش‌های دیگر از موضوعات مربوط به فناوری فعالیت می‌کنند، بنابراین چنین موضوعی مانع فعالیت‌مان در این پروژه نمی‌شود.

شکستن انحصار خارجی‌ها با بهره‌گیری از جوانان نخبه

مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سداد خاطرنشان کرد: سداد بازوی فناوری بانک ملی ایران است که با بهره‌گیری از دانش تعدادی از جوانان نخبه کشور، ضمن شکستن انحصار خارجی و پشت سرگذاشتن تحریم‌ها، موفق به بومی‌سازی تکنولوژی‌های جدید بخصوص تکنولوژی5G در ایران شده است.

حمایت از تحول دیجیتال در کشور با ورود به پروژه5G

وی با بیان اینکه بانک ملی ایران 15 هزار نقطه اتصال شبکه در سراسر کشور دارد که سالانه هزینه‌های سنگینی را به بانک تحمیل می‌کند، افزود: با پیاده‌سازی این پروژه، از یک‌سو بخشی از هزینه‌ها را جبران کرده و از سوی دیگر ورود ما به این پروژه به‌معنای حمایت از طرح تحول دیجیتال در کشور نیز خواهد بود.

سداد پیشگام ارائه خدمات5G به اپراتورها

علیپور تصریح کرد: اپراتورها تا این لحظه به هر دلیلی به این حوزه توجه نداشته‌اند و همیشه دنبال دریافت خدمات آماده از عرضه‌کنندگان خارجی کُر بودند ولی شرکت سداد در این زمینه پیشگام شده تا این خدمت را به اپراتورها و شرکت‌های عرضه کننده اینترنت در داخل کشور ارائه دهد.

هزینه‌ای برای این پروژه نداشته‌ایم

وی در پاسخ به این سوال که چقدر برای بومی‌سازی این پروژه هزینه شده، متذکر شد: تاکنون هزینه‌ای برای این پروژه نداشته‌ایم و تمرکز ما بیشتر در حوزه برندینگ و جا انداختن محصول به لحاظ دانش فنی بوده است.

سداد عرضه‌کننده دانش فنی نسل پنجم اینترنت در ایران

مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سداد افزود: در حال حاضر تجهیزات استفاده از تکنولوژی نسل پنجم در اختیار اپراتورها قرار دارد و موضوع ما فقط بحث فروش کر است. به عبارت دیگر زیر ساخت استفاده از تکنولوژی 5G در کشور وجود دارد و شرکت سداد فقط دانش فنی نسل پنجم اینترنت را در ایران عرضه خواهد کرد.

فرصت سه ماهه برای ارائه خدمات 5G

وی درباره آغاز زمان ارائه خدمات 5G تصریح کرد: این موضوع کاملا به اپراتورها بستگی دارد اما از لحظه انعقاد قرارداد همکاری با اپراتورها تا لحظه ارائه سرویس، به دو تا سه ماه زمان نیاز داریم.

کمک به ارزآوری کشور

علیپور با اشاره به رایزنی‌ها با برخی عرضه‌کنندگان اینترنت در کشور خاطرنشان کرد: اگر تیم‌های برندینگ در معرفی این محصول، خوب عمل کنند، شرکت سداد با ارائه خدمات 5G می‌تواند حتی به ارزآوری در کشور کمک کند.

پایین بودن سرعت خدمات یکی از مشکلات صنعت بانکداری کشور

وی با اشاره به آینده بسیار روشن پروژه 5G اظهار کرد: در حال حاضر یکی از مشکلات صنعت بانکداری کشور، پایین بودن سرعت سیستم‌ها و خدمات است که این موضوع باعث کند شدن ارائه خدمات به مردم می‌شود که شرکت سداد با ارائه خدمت جدید خود و رفع یکی از اصلی‌ترین مشکلات صنعت بانکداری، می‌تواند آینده روشنی را در این زمینه ترسیم کند.

کمک شایان به نظام بانکی کشور

مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سداد در پایان گفت: یکی از ویژگی‌های بارز تکنولوژی 5G افزایش سرعت انتقال داده است و این پروژه بدون شک می‌تواند به نظام بانکی کشور و ارائه خدمات به مشتریان آنها کمک شایانی کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید