بورل: ایران آماده بازگشت به تعهدات کامل بر اساس برجام است

    کد خبر :813145
بورل: ایران

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: تاسیسات هسته‌ای ایران بیشتر از همه کشور‌های جهان تحت نظارت آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای قرار دارد.

جوسپ بورل گفت: ایران آماده بازگشت به تعهدات کامل خود بر اساس توافق هسته‌ای است.

وی بدون اشاره به اینکه آمریکا با خروج غیرقانونی از برجام و زیر پا گذاشتن تعهداتش، این توافق بین المللی را با مشکل مواجه کرد، گفت:در صورت پایبندی واشنگتن به بخش اقتصادی توافق هسته‌ای ایران آماده است به تعهداتش وفادار بماند.

بورل گفت: به هر میزان که دستیابی به توافق به تاخیر افتد به همان میزان نیز فرصت مبدل شدن ایران به یک قدرت هسته‌ای افزایش خواهد یافت و توافق هسته‌ای تنها راه عدم تحقق این امر به شمار می‌رود.

ساعتی پیش رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در نشست خبری از تمدید تفاهم درباره تداوم بازرسی و راستی آزمایی آژانس درخصوص برنامه هسته‌ای صلح آمیز جمهوری اسلامی به مدت یک ماه دیگر (تا سوم تیر ماه) خبر داد.

به گزارش دانشجو، گروسی در ابتدای نشست بابت تاخیر برگزاری جلسه که قرار بود دیروز برگزار شود عذرخواهی کرد و افزود طی مذاکرات مفصلی که امروز با علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی داشته دو طرف درباره تفاهمی که اسفند ماه گذشته حاصل شد به توافق‌هایی رسیده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید