بوتاکس برای چه کسانی ممنوع است؟

    کد خبر :1018104
بوتاکس

بوتاکس فرآورده ای از سم بوتولیسم است و اغلب برای کاهش خطوط پیشانی، خطوط اطراف چشم و خطوط اخم استفاده می‌شود. سیستم‌های عصبی عضلات را مسدود می‌کند؛ در نتیجه عضله تزریق‌ شده نمی‌تواند منقبض شود و پوست به‌ سختی چروک می‌شود.

عوارض بوتاکس به طور معمول، جز ضعف عضلات ناحیه اطراف محل تزریق، جدی نیست. البته در صورتی که تزریق توسط پزشک با تجربه انجام شود، هیچ گونه عارضه ای نخواهد داشت، ولی بیمارانی که بیماری های عصبی و عضلانی دارندو در فاز حاد هستند و یا زنان باردار و شیرده نبایستی از آمپول بوتاکس استفاده کنند؛ مضاف بر اینکه دیده شده تزریق بوتاکس باعث فروکش کردن سردردهای میگرنی در بسیاری از افراد می شود، اما گاهی ممکن است سردرد به صورت موقت برای مدت چند روز اتفاق افتد و یا علایمی دال بر حساسیت ایجاد شود که آن هم موقتی و گذراست.

چه کسانی نباید تزریق بوتاکس داشته باشند؟

افراد زیر ۱۸ سال

بیمارانی که حامله هستند.

خانم هایی که در دوران شیردهی هستند.

افرادی که اختلالات کلیوی دارند یا بیماری عصبی دارند نباید از بوتاکس استفاده کنند.

از آن جایی که تزریق بوتاکس برای همه چین و چروک و خطوط ایجاد شده بر روی پوست موثر نیست، ابتدا باید با پزشک متخصص خود مشورت کنید شاید درمان دیگری مناسب شرایط پوست شما باشد.

ماندگاری بوتاکس پیشانی چقدر است؟

افرادی که برای از بین بردن چین و چروک پیشانی خود از بوتاکس استفاده می کنند، معمولا بین ۳ تا ۶ ماه بعد از تزریق بوتاکس متوجه کم شدن اثر آن می شوند. یکی از مزایای تزریق بوتاکس این است که برخلاف سایر عمل های زیبایی، می‌توان چندین بار آن را تکرار کرد.

تزریق بیش از حد بوتاکس

زمانی که نقاط تزریق بوتاکس به اندازه کافی از یکدیگر نداشته باشند، اثر تجمعی آن می‌تواند باعث شود که پوست به طور غیر طبیعی صاف به نظر برسد. این می‌تواند زمانی اتفاق بیفتد که فرد اصرار به تزریق مقدار زیادی بوتاکس داشته باشد.

آیا بوتاکس بی خطر است؟ آیا سمی نیست؟

بوتاکس یک پروتئین خالص طبیعی است که در دز بسیار پایین تجویز می‌شود. تاثیر بوتاکس معمولا محدود به ناحیه تزریق شده می شود و به جاهای دیگر بدن سرایت نمی‌کند.

فارس 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید