به مازندران سفر نکنید /۱۸۵۴ مبتلا به کرونا در مازندران

    کد خبر :735901

براساس اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران سیدعباس موسوی رئیس این دانشگاه گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۹۵ بیمار مشکوک به کرونا براساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در استان بستری شدند.

وی بیان کرد: در همین مدت ۳۲۹ نفر از افراد مشکوک بستری‌شده از بیمارستان‌ها مرخص شدند و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: هم‌اکنون ۱۵۲۵ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا براساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند.

موسوی افزود: برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا و کاهش بیماری باید همه مردم ماسک بزنند و دستورالعمل‌های بهداشتی مانند شستن مکرر دست‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

در این میان لاری، سخنگوی وزارت بهداشت و درمان، از مردم خواست از سفر غیرضروری به مازندران جداً خودداری کنند.

وی به این موضوع اشاره کرده که استان مازندران در میان استان‌هایی است که حدود ۶ هفته در وضعیت قرمز کرونایی به سر می‌برد. این استان از تیرماه با موج شدید شیوع بیماری مواجه شده است به طوری که ۲۰ شهرستان در وضعیت قرمز و ۲ شهرستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

لاری گفته است موارد بستری و ابتلا به کرونا در این استان ظرف ۶ هفته گذشته بیش از ۴ برابر افزایش پیدا کرده است و شیب صعودی وضعیت بستری و ابتلا به بیماری در این استان نگران‌کننده است.

آخرین آمار کرونا در بابل

به گزارش ایسنا،براساس اعلام روابط ‌عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، در حال حاضر ۳۲۹ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بستری هستند.

بر این اساس در ۲۴ ساعت گذشته ۴۷ بیمار جدید بستری و ۴۶ بیمار هم ترخیص شدند، ۵۱ بیمار نیز در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

در حال حاضر ۱۸۵۴ بیمار مبتلا به کوویدـ۱۹ یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی زیرنظر دو دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل بستری هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید