بهسازی جاده جنگل‌ابر بررسی می‌شود؟

    کد خبر :364929

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان شاهرود از بازدید معاون استاندار و نماینده مردم شاهرود از منطقه حفاظت شده جنگل ابر خبر داد.

«علی‌اکبر قربانلو» اظهار کرد: معاون استاندار سمنان و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود، نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان برنامه و بودجه استان و مدیر کل حفاظت محیطزیست استان سمنان در بازدید از جنگل ابر حضور داشتند.

وی با اشاره به برگزاری یک جلسه با حضور این مسئولان در جنگل ابر گفت: پس از بازدید مسئولان ذی‌ربط از جنگل ابر، جلسه‌ای در ورودی منطقه تشکیل و در خصوص مشکلات جنگل ابر و مراحل ثبت جهانی جنگل ابر گفت‌وگو و پیشنهادهایی داده شد.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان شاهرود ادامه داد: در این جلسه فرماندار شاهرود، نماینده شهرستان و مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان در خصوص اهمیت جنگل‌های هیرکانی توضیحاتی دادند و باتوجه به اعزام کارشناسان بین‌المللی از یونسکو در آینده نزدیک جهت ثبت جنگل‌های هیرکانی از همه مسئولان، مردم و دوستداران طبیعت خواسته شد با محیط‌زیست، منابع طبیعی و میراث فرهنگی همکاری بیشتری شود.

برپایه این گزارش در این جلسه مقرر شده در خصوص تعمیر و بهسازی جاده جنگل ابر، پس از بررسی کارشناسانه دستگاه‌های دولتی و لحاظ کردن نظر تشکل‌های مردمی و با رعایت مسائل زیست‌محیطی، در جلسه بعدی گفت‌وگو و تصمیم نهایی گرفته و به اجرا گذاشته شود.

به گزارش ایسنا، طرح پرمناقشه جاده جنگل ابر در دولت دهم مطرح و برای اجرایی شدن آن برنامه‌ریزی شد اما با اعتراض کارشناسان و دوستداران محیط‌زیست این طرح در دولت تدبیر بایگانی شد. باید دید بحث مطرح شده در جنگل ابر طرح دوباره یک طرح پرمناقشه است یا تلاشی برای سامان دادن این میراث معنوی ارزشمند و حفاظت بیشتر از آن است.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید