بهره برداری از 2 ایستگاه متروی پایتخت تا سال آینده

    کد خبر :990826

 علیرضا زاکانی شهردار تهران در آیین بهره‌برداری از ایستگاه مترو علامه جعفری در خط 4 مترو که پیش از ظهر امروز با حضور مهدی چمران رئیس و  نایب‌رئیس شورای شهر تهران، سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تهران، محسن هرمزی مدیر عامل مترو تهران و احسان شریفی شهردار منطقه 5 برگزار شد، اظهار کرد: افتخار داریم امروز آیین بهره‌برداری از نخستین ایستگاه پروژه توسعه غربی خط 4 مترو را با نام عالم بزرگوار “علامه جعفری” به بهره‌برداری برسانیم و این کار با نام بزرگوار این مردم قطعاً برکات زیادی را برای منطقه و کل شهر خواهد داشت.

وی تصریح کرد: نهم اردیبهشت ماه به نام روز ملی شوراها نام‌گذاری شده و این موضوع از این حیث اهمیت دارد که شوراها ظرفیت و پتانسیل خوبی را دارند و با توجه به این شرایط باید توجه ویژه‌ای به شوراها و بهره‌مندی از ظرفیت‌های مختلف آنها داشته باشیم.

زاکانی ادامه داد: متاسفانه استفاده از ظرفیت و پتانسیل شوراها در کشور مورد غفلت قرار گرفته و در این بخش ما نیازمند به بازتعریفی در ارتباط با ظرفیت شوراها و شهرداری‌ها و در کلان مدیریت شهری داریم.

شهردار تهران گفت: در قانون اساسی در اصول 100 تا 105 آن به ظرفیت و پتانسیل شوراها اشاره شده است و برای شوراها جایگاه رفیعی ذکر شده است اما به دلیل تاخیر دو دهه بسیاری از دستگاه‌ها، ظرفیت دستگاه‌ها را درک نکردند.

وی افزود: با توجه به شرایط اشاره شده باید بررسی مجددی در ارتباط با شناسایی ظرفیت شوراها و شهرداری‌ها و مدیریت شهری در سطح کشور انجام شود و تقویت شوراها و شهرداری‌ها می‌تواند فرآیند خدمت‌رسانی را بیشتر کند.

زاکانی با اشاره به توجه ویژه مدیریت شهری به حوزه حمل و نقل در سال جاری گفت: امسال اتفاق خوبی در این حوزه رقم خواهد خورد و شورا و شهرداری تهران توجه ویژه‌ای را به موضوع حمل و نقل خواهند داشت.

شهردار تهران ادامه داد: بر اساس آمار هم‌اکنون 70 درصد از ترددها با خودرو شخصی انجام می‌شود و بی‌شک ترافیک، آلودگی هوا و آلودگی صوتی محصول این مسئله خواهد بود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 25 الی 30 درصد از حوزه حمل و نقل توسط بخش عمومی انجام می‌شود و حمل و نقل فعلی کیفیت لازم را برای زیرساخت‌ و تجهیزات لازم ندارد و بر همین اساس بود که شورای شهر ورود جدی را به توسعه حمل و نقل عمومی در سال 1402 داشته است.

زاکانی با بیان اینکه ان‌شاءالله فردا کلیات حمل و نقل عمومی در قالب گزارشی به اعضای شورا ارائه خواهد شد گفت: با توجه به تحرکات صورت گرفته، تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا دو برابر سال گذشته تونل‌های عبوری مترو و همچنین ایستگاه‌های آن را افزایش بدهیم. به طوری که سال گذشته 11 کیلومتر مترو به بهره‌برداری رسید که امسال این رقم به 22 کیلومتر افزایش خواهد یافت. همچنین تعداد ایستگاه‌های مترو از هفت ایستگاه سال گذشته به 13 ایستگاه در سال جدید خواهد رسید.

شهردار تهران افزود: همچنین به دنبال این هستیم تا علاوه بر تعیین تکلیف خطوط 8 و 11؛ خطوط 9 و 10 را نیز شروع کنیم.

وی درخصوص بهره‌برداری از نخستین ایستگاه پروژه توسعه غربی خط 4 مترو با عنوان ایستگاه علامه جعفری، گفت: خط 4 مترو یکی از خطوط مطلوب است و با افتتاح بخش غربی خط 4، شهروندان غرب تهران می‌توانند از خدمات مطلوب‌تری بهره ببرند.

زاکانی گفت: برای نخستین بار نیز یکی از شرکت‌های نوآور، محور برق‌دهی به خطوط را بومی‌سازی کرده و این موضوع در ایستگاه علامه جعفری عملیاتی شده است.

به گزارش تسنیم، علیرضا زاکانی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران نیز با اشاره به قیمت بلیط مترو گفت: قطعاً بلیط مترو بر اساس مصوبه شورای شهر تهران و حداقل 25 درصد در سال جاری افزایش یافته است.

شهردار تهران همچنین در خصوص اقدامات انجام شده در خصوص سازه پیرامونی برج میلاد، افزود: سال گذشته اقدامات لازم برای این مسئله انجام شد و 150 میلیارد تومان اعتبار برای آن نیز پیش‌بینی شد و در حال حاضر بالغ بر 70 درصد از کار به اتمام رسیده و ناظر به سازه پیرامونی برج میلاد هیچ خطری وجود ندارد.

وی در پایان درخصوص بهره‌برداری از نخستین ایستگاه پروژه توسعه غربی خط 4 مترو تهران با عنوان ایستگاه علامه جعفری گفت: این ایستگاه با سه ورودی خواهد بود که امروز یک ورودی آن به بهره‌برداری رسید و ان‌شاءالله دو ورودی دیگر آن نیز تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

زاکانی گفت: دو ایستگاه دیگر نیز در خط 4 تعبیه شده که ان‌شاءالله یک ایستگاه تا پایان سال و ایستگاه بعدی در نیمه اول سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید