رئیس شورای اسلامی شهر تهران خبر داد

بهره برداری از چند فاز پروژه بزرگراه نجفی رستگار تا پایان سال

  • اجتماعی
  • پنجشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ ۱۶:۵۷
    کد خبر :522617
پروژه بزرگراه نجفی رستگار

رئیس شورای اسلامی شهر تهران از بهره برداری از چند فاز پروژه بزرگراه نجفی رستگار تا پایان سال خبر داد.

محسن هاشمی به منظور اطلاع از چگونگی پیشرفت پروژه احداث آزادراه شهید نجفی رستگار که حد فاصل بزرگراه آزادگان تا بزرگراه امام رضا (ع) واقع شده، در محل کارگاه این پروژه حاضر شد و سپس از بخش‌های مختلف آن بازدید کرد.

محسن هاشمی با تأکید بر این نکته که این پروژه از پروژه‌های مهم مدیریت شهری تهران است که تقریباً ۱۰ سال است فعال بوده و یکی از دلایلی که نتوانسته تاکنون به بهره‌برداری برسد، بحث املاک معارض و دکل‌های برق در این منطقه است، گفت: در این پروژه زیرساخت‌ها انجام شده و تنها در جاهایی که تملک به‌درستی انجام نشده نتوانسته‌اند، پروژه را به پایان برسانند.

وی افزود: دلیل بازدید امروز من این بود که متوجه شوم چرا در این مدتی که ما در شورای شهر هستیم، این پروژه نتوانسته به اتمام برسد که امروز کاملاً دلایل این مسأله مشخص شد و انشاالله در سال جاری در چند فاز آن را افتتاح خواهیم کرد. فاز اول آن به طول ۱۸۰۰ متر از آزادگان شروع می‌شود تا به بزرگراه امام علی (ع) می‌رسد که این بخش به‌زودی طی ماه‌های آینده افتتاح می‌شود.

صفا صبوری دیلمی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران همچنین در جریان این بازدید گفت: در پروژه مذکور یک فاز ۱۸۰۰ متری هم داریم که از خیابان امام زمان (عج) شروع می‌شود و تا بزرگراه امام علی (ع) ادامه دارد که یک مقدار معارضین در آنجا باقی مانده‌اند و با اعتباری که شورای شهر برای رفع معارضین در اختیار پروژه قرار داده، این مشکل حل می‌شود؛ همچنین پل مزینانی را در ۶ ماهه اول سال افتتاح خواهیم کرد و بقیه پروژه را تا اتصال به بزرگراه امام رضا (ع) تا پایان سال به بهره‌برداری خواهیم رساند.

به گزارش مهر، پروژه بزرگراهی شهید نجفی رستگار به طول ۶ کیلومتر از بزرگراه آزادگان شروع و پس از عبور از بزرگراه امام رضا (ع) به بزرگراه شهید شوشتری وصل می‌شود. عملیات عمرانی این بزرگراه که از سال ۸۸ آغاز شده، در تقاطع با بزرگراه آزادگان ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و عملیات ساخت زیرگذر، رمپ و لوپ‌ها و اتصال آن به بزرگراه آزادگان تکمیل شده که در مجموع عملیات عمرانی پروژه از بزرگراه آزادگان تا مشیریه ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. پیشرفت فیزیکی پروژه در مسیر شهرک مشیریه حدفاصل خیابان سازمان آب تا بزرگراه امام رضا (ع) نیز ۸۰ درصد است که باقیمانده کار با تأمین نقدینگی و رفع معارضین اجرا می‌شود؛ همچنین پیشرفت فیزیکی در تقاطع بزرگراه امام رضا (ع) شامل پل‌های رشته‌ای و زیرگذر و رمپ و لوپ‌های اتصال آن به بزرگراه امام رضا (ع) ۸۸ درصد است که با تملک سه گاراژ باقی مانده عملیات در این نقطه نیز به اتمام می‌رسد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید