بهره‌مندی ۳۳۱ زندانی بوشهری از مرخصی نوروزی

  • سیاسی
  • یکشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ ۱۷:۱۳
    کد خبر :516633
مرخصی نوروزی

مدیرکل زندان‌های استان بوشهر گفت: بر اساس بخشنامه رئیس قوه قضائیه در نوروز امسال ۳۳۱ نفر از محکومان واجد شرایط این استان به مرخصی فرستاده شدند.

سید قاسم طباطبایی مهر در این باره اظهار کرد: به منظور دستیابی به اهداف عالی سازمانی در بازسازی اجتماعی و اخلاقی زندانیان و همچنین برقراری روابط عاطفی بین زندانیان و اعضای خانواده شان، به تعداد قابل توجهی از زندانیان مرخصی اعطا شد.

وی گفت: حضور سرپرست خانواده در میان سایر اعضاء گرمابخش محفل خانواده بوده و ایجاد این شرایط عاطفی سبب افزایش انس و همبستگی بیشتر در بین اعضای خانواده می شود.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان بوشهر خاطرنشان کرد: همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۶۷۱ نفر از زندانیان این استان مشمول عفو رهبری شدند.

طباطبایی مهر افزود: ۳۸۱ نفر از این تعداد شامل تخفیف مجازات و ۲۹۰ نفر نیز آزاد شدند و پرونده مابقی افراد در دست اجرا می باشد.

وی تصریح کرد: ۱۵۴ نفر از جمعیت کیفری استان را محکومان جرایم غیرعمد تشکیل می دهد که از این تعداد ۱۵۱ نفر مرد و سه نفر زن هستند و مجموع بدهی آنان سه هزار و ۷۴۰ میلیارد ریال است.

مدیرکل زندان‌های استان بوشهر اظهار داشت: هدف سازمان زندان‌ها اصلاح و تربیت، بازتوانی و بازپروری افرادی است که وارد زندان می‌ شوند و این هدف از طریق اقدامات آموزشی-فرهنگی و مهارت‌آموزی دنبال می‌شود.

به گزارش ایسنا،طباطبایی مهر افزود: در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی زندان باز در استان راه اندازی شده است و ۲۰۰ نفر در آن مشغول به کار بوده و در دوران محکومیت خود مشمول دریافت حقوق نیز می شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید