بهره‌برداری از باند رفت آزادراه تهران – شمال تا پایان ۱۴۰۱

    کد خبر :889001
بهره‌برداری از باند رفت منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال تا پایان ۱۴۰۱

«مسعود میرکاظمی» در بازدید مشترک صبح امروز از آزادراه تهران شمال به همراه رییس بنیاد مستضعفان و معاون اجرایی رییس جمهوری با تقدیر از عملکرد مهندسان ایرانی در احداث این آزادراه افزود: یکی از نکات قابل توجه در این پروژه عظیم آن است که همه مشاوران و پیمانکاران و حتی همه مصالح به کار رفته در این پروژه، ایرانی است و تمامی تونل ها و پل های آن به دست مهندسان ایرانی طراحی و احداث شده است.

وی با اشاره به زمان افتتاح باند اول منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال گفت: امروز جلسه ای برای بررسی ابعاد مختلف کار در این منطقه از آزادراه برگزار شد و مسیر رفت آزادراه تهران-شمال تا پایان سال ۱۴۰۱ به بهره برداری خواهد رسید.

رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به حمایت دولت برای تزریق منابع مالی در این پروژه گفت: با توجه به حجم کار و فعالیت در این پروژه، دولت در بخش تامین مالی، به تعهدات خود عمل خواهد کرد.

میرکاظمی ادامه داد: همچنین مقرر شد تا با بررسی های کارشناسی بیشتر، کار در منطقه ۳ آزادراه تهران-شمال نیز تعیین تکلیف شود.

هزینه های احداث آزادراه تهران-شمال طی چند سال جبران می شود

«سید صولت مرتضوی» نیز در حاشیه این بازدید مشترک با اشاره به نقش این پروژه در اقتصاد مقاومتی گفت: این پروژه اتصال دهنده بخش های جنوبی و مرکزی کشور به دریای خزر است و اقتصاد دریا با توجه به پتانسیلی که دارد، یکی از مولفه های اقتصاد مقاومتی است.

معاون اجرایی ریئیس جمهوری افزود: علاوه بر این، تکمیل آزادراه تهران-شمال نقش پررنگی در کاهش مسیر دسترسی به شمال کشور و همچنین کاهش مصرف انرژی و صرفه جویی در وقت دارد که با توجه به منافع مالی این صرفه جویی ها، هزینه های احداث این آزادراه طی چند سال جبران خواهد شد.

به گزارش ایرنا، وی با تقدیر از عملکرد مهندسان و کارگران ایرانی در ساخت این پروژه گفت: این پروژه عظیم یک شاهکار مهندسی است و مهندسان توانمند ایرانی در این آزادراه، سازه های عظیمی را بنا کردند و قطعا این توان و تجربه آنها می تواند در سایر کشورها نیز ارائه شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید