بهترین نسخه های ویندوز که تاکنون منتشر شدند /قسمت دوم

    کد خبر :979045
ویندوز

شرکت مایکروسافت هر چند سال نسخه جدیدی از ویندوز را منتشر می‌کند. بیش از سه دهه بود که این شرکت ردموندی ویندوزهای خود را در نسخه‌های متنوع منتشر کرد. جدیدترین نسخه ویندوز 11 بوده که انتظار داریم در آینده نسخه بعدی یعنی 12 معرفی شود.

بازتاب- به هر حال طی چندین سال گذشته و ارائه ویندوز ایکس پی، 7، ویندوز 98 و برخی دیگر، در این مطلب قصد داریم بهترین نسخه‌های ویندوز را عنوان کنیم. بنابراین مطالعه آن خالی از لطف نخواهد بود.

6-ویندوز 98

ویندوز

اولین سیستم عامل ویندوز واقعی و آماده پشتیبانی از اینترنت، ویندوز 98 بود و متاسفانه نتوانست خوش بدرخشد. این نسخه بالغ نسخه 4.0 اینترنت اکسپلورر، به روزرسانی ویندوز نمادین و اشتراک گذاری اتصال اینترنت را به کار گرفت. همچنین سازگاری بهتر درایورها و بهبود پشتیبانی از USB و همچنین پشتیبانی از پخش کننده‌های DVD را اضافه کرد.

ویندوز 98 که به‌عنوان یک ارتقاء بزرگ ویندوز 95 طراحی شده بود، بیشتر از اختراع مجدد، پس از انتشار مورد استقبال قرار گرفت و نسخه دوم (SE) یک سال بعد با انبوهی از رفع اشکال‌ها و بهینه‌سازی‌های رابط کاربری آن را تقویت کرد. این سیستم بسیار پایدارتر از ویندوز 95 بود و اگرچه همچنان به اتکا هسته MS-DOS خود ادامه می‌داد، در نهایت شروع به حرکت فراتر از محدودیت‌های Command Prompt کرد.

این سیستم عاملی است که برخی از تعیین کننده‌ترین بازی‌های دهه نیز خانه خود را پیدا کردند. بازی‌هایی مانند Age of Empires، Half Life و Unreal اصلی کمک کردند که ویندوز 98 به پلتفرم برتر بازی‌های دسکتاپ تبدیل شود. کاربران در آن زمان از فروش ویندوز 98 به عنوان یک سیستم عامل مستقل کمی ناراحت بودند، با توجه به اینکه این ویندوز عمدتاً یک ویندوز 95 ارتقا یافته با باگ‌های کمتر است، اما همچنان بهتر بود و بر این اساس جایگاه خود را در این لیست به دست آورد.

5-ویندوز 11

ویندوز

ویندوز 11 با انتشار خود توانست باری دیگر علاقمندان ویندوز را به شور بیاندازد. این نسخه منوی استارت جدیدی پیدا کرد و سبکی شبیه به ویندوز 8 داشت. البته باید ویندوز 11 را نسخه تکامل یافته ویندوز 10 بدانیم که قابلیت‌های بیشتری شامل آن شد.

مایکروسافت سعی کرد قابلیت‌های سفارشی سازی گسترده دراین نسخه تعبیه کند تا کاربر تجربه بهتری بدست آورد. رابط کاربری کامل نسبت به ویندوز 10 موجب شد تا علاقمندان کافی کسب کند.

گذشته از آن پشتیبانی برنامه‌های اندروید نقطه عطفی بود که مایکروسافت به آن پرداخت. بنابراین افراد می‌توانند ویندوز را شبیه به سیستم عامل کروم به کار گیرند. اگرچه ویندوز 10 به یک نسخه جذاب برای گیمرها تبدیل شد، ویندوز 11 سعی کرد با قابلیت‌های بیشتر بازیکنان را به وسوسه بیاندازد.

شاید سالیان درازی طول بکشد که ویندوز 11 جایگزین ویندوز 10 شود اما همچنان می‌توان این نسخه را جذاب تلقی کرد.

4-ویندوز 3.1

ویندوز

مانند XP، ویندوز 3.1 اولین نسخه ویندوز بود که بسیاری از افرادی که در دهه قبل از انتشار آن متولد شده بودند، از آن استفاده کردند. رنگ سفید و خاکستری آن ریشه‌های DOS خود را در زیر چندین لایه راحتی و قابلیت استفاده پنهان می‌کرد، که همه آن‌ها در نسل‌های قبلی ویندوز جمع شده بودند تا چیزی واقعاً قابل استفاده ایجاد کنند.

امروز ویندوز 3.1 فقط یک به روزرسانی محتوای بزرگ برای سیستم عامل خواهد بود، اما در دهه 90، این نسخه مهم جعبه و پشته‌ای از فلاپی دیسک برای نصب داشت. با تکیه بر موفقیت ویندوز 3.0، ویندوز 3.1 موفقیت آمیز بود و به آی بی ام کمک کرد تا میلیون‌ها رایانه شخصی را بلافاصله پس از معرفی خود بفروشد. این سیستم فونت بسیار مهم TrueType را معرفی کرد که ماشین‌های ویندوز را واقعاً قادر به پردازشگرهای کلمه و ماشین‌های انتشار می‌کرد.

کشیدن و رها کردن فایل‌ها به طور ناگهانی با این نسخه از ویندوز امکان پذیر شد و استفاده از آن را قابل تنظیم‌تر و بصری‌تر کرد. همچنین محافظ‌های صفحه نمایش را معرفی کرد که از نظر بصری بخش قابل توجهی از رایانه‌های دسکتاپی بود که در حال حرکت به جلو بودند که می‌توانستند حافظه تعیین‌کننده برخی از افراد از سیستم عامل باشند.

3-ویندوز 10

ویندوز

مانند دیگر رقبای برتر در این لیست، ویندوز 10 پس از یک شکست موفق بود که آن را شیرین‌تر کرد. برای آن دسته از ما که بعد از اولین طعم رابط کاربری طراحی شده برای تبلت ها، ویندوز 8 را نادیده گرفتیم، ویندوز 10 مانند یک رمپ ملایم برای محاسبات مدرن و مکانی آشنا برای تماس با خانه بعد از ویندوز 7 بود. سریع بوده و پر از ویژگی و به وضوح با استفاده از دسکتاپ در خط مقدم خود طراحی شده است و در حالی که همچنان سازگاری لمسی پیشرفته را حفظ می‌کند. به عبارت ساده، تجربه ویندوز را به آنچه امروز به طور موثر باقی مانده است ارتقا داد.

ویندوز 10 مرورگر Edge را با خود آورد و سرانجام سیاه چاله اکسپلویت‌ها را که اینترنت اکسپلورر بود از بین برد. منوی استارت را به چیزی بسیار کاربردی‌تر به‌روزرسانی کرد، روش‌های ورود به سیستم جدید مانند اثر انگشت و تشخیص چهره را اضافه کرد و مقیاس‌بندی را برای پشتیبانی با وضوح بالا بهبود بخشید. این امر فروشگاه مایکروسافت را در جلو و مرکز قرار داد و حساب‌های آنلاین مایکروسافت را بیش از ورودهای سنتی‌تر تشویق کرد. ایده ویندوز به عنوان یک سرویس مطمئناً با ویندوز 10 متولد شد و جمع آوری داده‌ها را واقعاً افزایش داد.

با این حال، ویندوز 10 ثابت کرده است که ویندوز 7 یا دوران آن است، با اکثریت کاربران رایانه‌های شخصی هنوز هم بیش از یک سال و نیم از انتشار جانشین آن، این نسخه را اجرا می‌کنند. هم اکنون نسخه محبوبی بوده و کاربران بسیاری مشغول استفاده از آن هستند.

2-ویندوز XP

ویندوز

پس از شکست چندین دوره، مایکروسافت با ویندوز ایکس پی باری دیگر به رینگ مسابقه پیوست. برای بسیاری، این اولین سیستم عامل بود که آنها استفاده کرده‌اند و با توجه به شکست ویستا، در بسیاری موارد موردی است که آنها نزدیک به یک دهه از آن استفاده می‌کردند. این سیستم عامل بود که میلیون‌ها نفر را به شبکه جهانی وب معرفی کرد و اطمینان حاصل نمود که افرادی با سن بیشتر در سراسر جهان همچنان به اینترنت اکسپلورر با مرورگر وب می‌پردازند. همچنین در Messenger ، AIM و ICQ را برای اولین بار برای کاربران جوان رایانه‌های شخصی باز کرد و Limewire ، Kazaa و Edonkey به آنها اجازه دادند داده‌های مانند گذشته را به اشتراک بگذارند.

از بین تمام سیستم عامل‌های موجود در این لیست ، ویندوز XP ممکن است نمادین‌ترین ظاهر را داشته باشد. نه فقط به دلیل دکمه شروع سبز، بلکه به دلیل تصویر پس زمینه جذاب. این برنامه همچنین با برخی از برنامه‌های پیش فرض واقعاً قوی مانند Windows Media Player ، Windows Movie Maker و البته Solitaire همراه بود.

1-ویندوز 7

ویندوز

شرکت مایکروسافت پس از ویستا نسخه دیگری را با نام ویندوز 7 عرضه کرد. سیستم عاملی که تاکنون از محبوبیت آن کاسته نشد و توانست به موفقیت‌های بزرگی دست یابد. این سیستم عامل در کنار رابط کاربری جذاب و دوست داشتنی خود، تجربه کاربری لذت بخشی داشته که توانسته همچنان در صدر محبوبیت بین نسخه‌های ویندوز باشد.

مایکروسافت با ویندوز 7 توانست باری دیگر موفقیت فراوانی کسب کند، همان موفقیتی که در زمان ویندوز ایکس پی بدست آورد اما این نسخه فراتر از ایکس پی بود. بنابراین باید آن را یک سیستم عامل تمام عیار دانست و یک نسخه ساده نیست و همین امر موجب شده تا همچنان میلیاردها نفر دست از کار با آن نکشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید