بهترین فصل برای کاشت موی طبیعی

    کد خبر :871502

همه ما می دانیم که مو های سالم و زیبا تاثیر فوق العاده ای بر چهره فرد دارد. اما عمر هر مو از نظر ژنتیکی از قبل تعیین شده است. عواملی همچون استرس، شرایط نامناسب محیطی و مشکلات سلامتی می تواند باعث ریزش زودرس مو شود. چنین عواملی خطر ریزش مو در مردان را بیشتر تحت تأثیر قرار می دهد.

به طور طبیعی، آندروژن، هورمون جنسی مردانه تولید شده توسط غدد فوق کلیه ، هم رشد و هم ریزش مو را تنظیم می کند. فعالیت آندروژن بیشترین تأثیر را بر روی موهای ناحیه تاج و شقیقه ها دارد، در حالی که به سختی منطقه پس سری را تحت تأثیر قرار می دهد. ریزش مو و رشد مجدد آن یک روند طبیعی است. اما اگر موهای شما در طی یک سال از زمان ریزش اولیه مجدداً رشد نکند، دیگر هرگز فولیکول مو فعال نمی ‌شود. بنابراین، می توانیم ریشه مو را مرده بدانیم. پس از این اتفاق، تنها راه حل کاشت مو است.

برای کاشت مو زمان انجام آن و فصل بسیار مهم است. با اینکه در تمام طول سال می شود این کار را انجام داد ولی در بعضی فصول با توجه به شرایط جوی روند کاشت و تثبیت آن با سرعت بیشتری اتفاق می افتد. در این قسمت از سایت مزایا و معایب کاشت در فصول مختلف سال را شرح خواهیم داد.

بهترین فصل کاشت مو چه زمانی است ؟

اول همه قابل ذکر است که بعد از عمل جراحی رعایت سه چیز بسیار مهم است.

محافظت در برابر آفتاب : در 3 هفته اول بعد از کاشت مو، از قرار گرفتن در معرض مستقیم آفتاب خودداری شود. این بدان معنا هست که با داشتن روپوش مخصوص همچون کلاه ، روسری می توانید در هر زمان از روز در فضای باز قدم بزنید.

از شنا کردن اجتناب کنید : تا 3 ماه پس از انجام عمل از رفتن به استخر و سونا خود داری فرمایید.

از زیر باران ماندن خودداری فرمایید : باد و باران برای زخم‌های تازه در اثر کاشت تا یک ماه بعد از کاشت مو ممکن است باعث ایجاد عفونت بعد از کاشت مو شود.

با در نظر گرفتن این عوامل برای داشتن بهترین نتیجه بعد از کاشت مو، مزایا و معایب کاشت مو در فصول مختلف را برای شما بیان خواهیم کرد تا ببینید بهترین فصل کاشت مو برای شما چه زمانی است:

فصل بهار

در فصل بهار شاهد هوایی متعادل همراه با بارندگی های نامنظم هستیم. بهار فصل زیبایی است از این رو اکثر مردم تعطیلات خود را در فضای باز و پارک خواهند گذراند. سوال اصلی این است که : آیا بهار بهترین فصل برای کاشت مو است؟

مزایای کاشت مو در فصل بهار

در فصل بهار انواع میوه‌ ها و غذاها که سرشار از ویتامین و مواد مغذی برای مو هستند همچون ماهی سالمون و دیگر غذاهای دریایی، کلم بروکلی و اسفناج به بازار می‌ آیند که می توانند سرعت ترمیم مو را افزایش دهند. همچنین رطوبت موجود در هوا کمک می کند تا بدون استفاده از لوازم پر خطر مانند سشوار موهای خود را حالت دهید.

معایب کاشت مو در فصل بهار:

همان طور که در بالا ذکر کردیم باد و باران برای کاشت مو بسیار خطر آفرین هستند. در فصل بهار که شاهد باران های موسمی هستیم باید با چتر و کلاه از موهای تازه کاشته شده خود مراقبت نمایید. در روزهای آفتابی نیز از کلاه استفاده نمایید. طبیعی است که در چند ماه اول بعد از کاشت از موهای پر پشت خبری نیست و باید فصل تعطیلات را نیز با موهای کم سپری کنید.

فصل تابستان

فصل تابستان نیز می تواند فصل خوبی برای کاشت مو باشد اگر تمام اصول را رعایت نمایید. تابستان فصل تعطیلات است و بسیاری از خانواده ها تصمیم می گیرند از فرصت استفاده کنند و به مسافرت بروند.

مزایای کاشت مو در فصل تابستان

مو در فصل تابستان سریعتر رشد می کند و میزان بازسازی پوست نیز افزایش می یابد. همچنین با مصرف میوه هایی تابستانی همچون هلو، هندوانه و تمشک می توانید روند ترمیم را تسریع ببخشید.

معایب کاشت مو در فصل تابستان

پس از کاشت مو، لازم است از پوسته پوسته شدن و قرمزی پوست در اثر نور UV خورشید جلوگیری کنید. به طور کلی، در هفته های اول باید از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری کنید. این به این دلیل است که قرار گرفتن در معرض آفتاب مانع روند بهبودی می شود و باعث می شود جای زخم دیرتر خوب شود.

بنابراین، آفتاب های تابستانی می تواند به کاشت مو آسیب برساند. همچنین به خاطر گرما و تعریق زیاد افراد تمایل دارند تا هر روز به حمام بروند. حمام ‌های زود به زود می ‌تواند منجر به از بین رفتن چربی ‌های ضروری و طبیعی پوست سر شود که برای ترمیم زخم ها نقش موثری دارند.

فصل پاییز

زیباترین فصل ها پاییز است، پاییز با هوایی متغییر و رنگ های بسیار زیبای خود افراد زیادی را مجذوب خود می کند. در این فصل با سرد شدن هوا بارندگی نیز شروع می شود. همچنین فشار کاری نیز در این فصل بسیار زیاد است.

مزایای کاشت مو در فصل پاییز

از آنجا که در فصل پاییز هوا رو به خنک شدن می رود و بدن تعریق کمتری دارد و نیاز به حمام رفتن کاهش می یابد، می توان گفت فصل خوبی برای کاشت به حساب می آید. همچنین افتاب در این فصل شدید نیست و نیاز به ضد افتاب کمتر می شود. با مصرف غلاتی همچون گندم و حبوبات روند بهبود را نیز می توانید افزایش دهید.

معایب کاشت مو در فصل پاییز

متغییر بودن شرایط آب و هوایی اصلی ترین عیب کاشت در پاییز است. برای رفتن بیرون باید تمام مدت از کلاه استفاده نمایید که روند بهبود زخم ها را کاهش می دهد.

فصل زمستان

شاید بتوان گفت: بهترین فصل برای کاشت مو زمستان است. به طور کلی بیشتر پزشکان توصیه می کنند در این فصل عمل جراحی انجام شود. آیا به راستی فصل زمستان بهترین زمان کاشت است؟

مزایای کاشت مو در فصل زمستان

به خاطر سرد شدن هوا پوشاندن سر امری بسیار معمول است. شما به راحتی می توانید سر خود را با کلاهی نرم و بدون اصطحکاک بپوشانید. همچنین به علت نبود افتاب زخم های شما تقریباً طی یک هفته بهبود می یابد و سپس می توانید به محل کار خود برگردید.

در زمستان مردم کمتر به سرگرمی های خارج از منزل تمایل دارند و شما کمتر در معرض جریان هوا قرار می گیرید. فعالیت هایی مثل شنا و برنزه شدن زیر آفتاب محدود تر می شود. از آنجایی که فصل سرما نیاز به حمام را کم می کند، خطرات ناشی از مصرف شامپو و از بین رفتن چربی سر کاهش می یابد.

معایب کاشت‏ مو در فصل زمستان

با سرد شدن هوا رطوبت هوا نیز کم شده و هوای خشک را به ارمغان می آورد. کم شدن رطوبت مو باعث خشک شدن مو و شکنندگی آن می شود. همچنین برای تامین ویتامین مورد نیاز بدن باید از قرص ها استفاده نمایید، زیرا مواد غذایی مقوی برای رشد مو در این فصل بسیار کم است. توجه داشته باشید زیر نظر پزشک باید ویتامین ها را مصرف نمایید. برای مثال با مصرف بیش از حد ویتامین A فولیکول مو از بین می رود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید