بهترین طرح‌ها برای طراحی کاتالوگ

    کد خبر :882017

یکی از مهمترین ابزارهای تبلیغاتی برای کسب و کار استفاده از کاتالوگها است. هدف از طراحی کاتالوگ این است که ما بتوانیم بهتر و بیشتر جزئیات محصولات و خدمات خود را به مشتری معرفی کنیم. طراحی کاتالوگ نقش موثری در بازاریابی و تبلیغات محصولات و خدمات شرکت ما دارد.

اهمیت طراحی کاتالوگ مانند طراحی لوگو هر روز بیشتر و پررنگ‌تر می‌شود. این کار تا حدی اهمیت پیدا کرده که شرکت‌هایی تأسیس شده‌اند که به صورت تخصصی برای معرفی انواع محصولات و خدمات در حوزه‌های مختلف، کاتالوگ کامل و اختصاصی طراحی می‌کنند. موضوعی که تصمیم داریم در ادامه این مطلب به آن بپردازیم، همین است؛ طراحی کاتالوگها. اگر این روزها درگیر انتخاب سبک برای طراحی کاتالوگ هستید، پیشنهاد میکنیم در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

کاتالوگ چیست؟

کاتالوگ دفترچه یا راهنمای جامعی است که محصولات یا خدمات ما را به مشتریان بالقوه معرفی می‌کند. در حقیقت کاتالوگ بهترین ابزار ارتباطی بین تولید کننده و مصرف کننده است. هرچه کاتالوگ دارای اطلاعات و جزئیات کامل‌تر و طراحی بهتری باشد، مشتری تصمیم راحت‌تری برای انتخاب محصول مورد نظر خود می‌گیرد.

گاهی اوقات مشتریان دقیقاً نمی‌دانند که چه می‌خواهند، بنابراین بهتر است یک تصویر واضح با تمامی جزئیات ممکن در کاتالوگ وجود داشته باشد تا به تصمیم گیری مشتری کمک کند. از این رو ما همواره به افرادی که محصول یا خدماتی ارائه می‌کنند توصیه می‌کنیم، که برای طراحی حرفه ای کاتالوگ و چاپ کاتالوگ با کیفیت آن زمان و هزینه کنند.

مزایای استفاده از کاتالوگ

همان طور که پیشتر گفتیم، کاتالوگ مزایای متعددی دارد که در ادامه میخواهیم به طور جزئی به معرفی آنها بپردازیم:

تاثیرگذاری بیشتر تبلیغات و اطلاع رسانی

اگر تبلیغات و اطلاع رسانی برای محصولات و خدمات یک کسب و کار، بخوبی انجام شود می‌توانیم موفقیت آن بیزنس را تا حدی تضمین کنیم. بخش از فرآیند تبلیغات و بازاریابی، به کاتالوگها برمیگردد. ما می‌توانیم از کاتالوگ‌ها در نمایشگاه‌ها، سمینارها، فروشگاه‌ها و جلسات معرفی استفاده کنیم.

بهبود روند برندینگ و برندسازی

برندسازی چیزی بیش از لوگو یا نصب بیلبورد در سطح شهر است. یکی از ابزارهایی که کمک موثری به برندینگ و برندسازی می‌کند، کاتالوگ است. با درج اطلاعات کامل و دقیق در کاتالوگ، مشتریان با محصولات و خدمات ما بهتر آشنا می‌شوند و این امر باعث می‌شود تا محصولات و خدماتمان، برندسازی شده و در ذهن مشتریان باقی بماند. بهتر است در کاتالوگ مزایای محصول خود را در مقایسه با دیگر برندها عنوان کنیم، این حرکت برند ما را برجسته ترمیکند.

افزایش فروش محصولات و خدمات

اطلاعات کامل محصول و خدمات در کنار تصاویر آنها، باعث شناخت و درک بهتر مشتریان از محصول و خدمات ما می‌شود و قدرت و اطمینان بیشتری برای تصمیم گیری به آنها میدهد. بنابراین کاتالوگ باعث تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان واقعی محصول یا خدمات ما می‌شود.

معرفی انواع کاتالوگها

اما برویم سراغ معرفی انواع کاتالوگها از نظر سبک طراحی:

کاتالوگ‌های لت دار

در این نوع کاتالوگ‌ها ورق‌ها به یکدیگر متصل هستند و هر ورق به‌عنوان یک لت به حساب می‌آید. کاتالوگ‌های لت دار اغلب در نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های مختلف دیده می‌شوند و وزن سبکی دارند.

کاتالوگ‌های منگنه‌ای

کاتالوگ‌های منگنه‌ای نسبت به سایر کاتالوگ‌های تبلیغاتی،کمتر رایج هستند؛ولی هنوز هم شرکت‌هایی وجود دارندکه به روش‌های سنتی این سبک را می‌پسندند.این کاتالوگ از نظر ظاهری شباهت زیادی به بروشور دارد.اتصال ورق‌های این کاتالوگ با منگنه انجام می‌شود و برای چاپ فوری کاتالوگ بیشتر انتخاب می شود.

کاتالوگ‌های سیمی

اگر تعداد محصولات شما بیشتر از 15 مورد است، پیشنهاد ما این است که از کاتالوگ سیمی استفاده کنید. کاتالوگهای سیمی ورق‌های بیشتر و مقاومت بالاتری دارند، و ابعاد آنها نسبت به سایر کاتالوگ‌های دیگر بزرگتر است.

کاتالوگ‌های دیجیتالی

پیشرفت چشمگیر فناوری باعث شده کاتالوگ‌های جدیدی وارد دنیای تبلیغات شوند؛ کاتالوگهای دیجیتال. این کاتالوگ‌ها در کنار کاتالوگ‌های کاغذی ارائه می‌شوند. ما می‌توانیم کاتالوگ‌های دیجیتال را به ایمیل مشتریان خود ارسال کنیم و از این طریق رویههای ایمیل مارکتینگ را پیش ببریم. هزینه چندانی هم ندارد!

نکات مهم در طراحی محتوای کاتالوگ

در این بخش از مطلب، باید چند نکته مهم درباره طراحی محتوای کاتالوگ را به شما بگوییم:

♦ مشخص کردن هدف قبل از طراحی

با توجه به نیاز مخاطبان، اهداف طراحی کاتالوگ خود را به‌طور دقیق مشخص کنید.

♦ محتوای خود را گردآوری کنید

قبل از شروع به طراحی کاتالوگ، تمام اطلاعات، ویژگی‌ها و مزایای محصولات خود را جمع آوری کنید.

♦ رنگ‌ها را سازگار با نام تجاری خود انتخاب کنید

در طراحی کاتالوگ بهتر است تم رنگ سازمانی خود را استفاده کنید.

♦ استفاده از انواع مختلف تایپوگرافی

استفاده درست از فونت‌ها و انتخاب سایز مناسب آنها در بخشهای مختلف محتوا، پیام اصلی برند شما را بهتر نشان می‌دهد. اگر با دقت نظر و هوشمندانهتر این کار را انجام دهید، می‌توانید بازخورد و خروجی خوبی از آن بگیرید.

نکات مهم در طراحی جلد و صفحات کاتالوگ

از مهمترین عواملی که می‌تواند نگاه مشتری را به سمت کاتالوگ جلب کند، طراحی جلد کاتالوگ است. اگر این چند نکته را در طراحی جلد مد نظر داشته باشید، نتیجه بهتری خواهید گرفت:

♦ استفاده از تصاویر جذاب و با کیفیت

استفاده از تصاویر با کیفیت اشتیاق مطالعه را در افراد افزایش می‌دهد. مهمترین محصولات را در صفحات ابتدایی قرار دهید، زیرا صفحات اول از مهمترین صفحات هستند. در طراحی صفحات جریان چشم مخاطب را در نظر بگیرید و از طراحی‌های شلوغ بپرهیزید.

♦ انتخاب جنس مناسب کاغذ

مقاومت و کیفیت کاغذ کاتالوگ اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل سعی کنید کاغذ کاتالوگ را ظریف و سبک، و کاغذ جلد را قوی و انعطاف پذیر انتخاب کنید.

♦ اندازه و تعداد صفحات کاتالوگ

از عناصر مهم در طراحی کاتالوگ اندازه آن است. سعی کنید اندازه و تعداد صفحات را با توجه به محتویات کاتالوگ انتخاب کنید. برای صرفه جویی در هزینهها، سراغ سایزهای نامتعارف نروید.

 راهنمای طراحی و چاپ کاتالوگ

حالا که با انواع طراحیهای کاتالوگ و نکات مهم درباره این موضوع آشنا شدید، بد نیست مروری هم داشته باشیم به موضوع چاپ کاتالوگ. چاپ کاتالوگ به دو روش افست و دیجیتال انجام میشود

از روش چاپ آفست برای تیراژ بالا استفاده میشود که هزینه کمی هم دارد. از روش چاپ دیجیتال برای تیراژ پایین استفاده میشود و معمولاً گرانتر از روش افست است. در روش چاپ دیجیتال، کاتالوگها در زمان کوتاهی آماده تحویل میشوند. بسیاری از کسب و کارها بهدلیل هزینههای بالای چاپ دیجیتال، اقدام به چاپ کاتالوگ در تیراژ پایین میکنند.

سخن آخر

حتماً ضرب المثل «کار را باید به کاردان سپرد» را شنیده‌اید. طراحی کاتالوگ نیز از همان کارهایی است که حتماً باید به متخصص آن سپرده شود. اگر میخواهید یک کاتالوگ حرفه‌ای و متفاوت داشته باشید، مطمئناً انتخاب یک مجموعه معتبر و قابل اعتماد برای طراحی و چاپ کاتالوگ را نباید دست کم بگیرید. در این مورد پیشنهاد ما تیم طراحی افرا گرافیک است. در این مجموعه خدمات رایگان مشاوره تخصصی چاپ و طراحی کاتالوگ توسط کارشناسان حرفهای به شما ارائه میشود.

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید