بهترین روش مبارزه با چین و چروک دور چشم

    کد خبر :1005447
چروک دورچشم
به منظور مبارزه با پیری پوست، استفاده از کرم ضد آفتاب به همه افراد توصیه می‌‎شود، اما همه ضد آفتاب‌ها مناسب استفاده برای ناحیه دور چشم نیستند. از کرم ضد آفتابی استفاده کنید که مخصوص ناحیه دور چشم است و SPF مناسب داشته باشد.

 ​در طول روز بارها عضلات صورت مان را حرکت می دهیم پس چروک شدنش طبیعی است اما با تغییراتی در سبک زندگی می توانیم روندش را کند کنیم.

در طول روز وقتی حرف می‌زنید یا می‌خندید، مدام عضلات صورت خود را حرکت می‌دهید ، به همین دلیل ایجاد خطوط روی چهره همراه با افزایش سن اصلا چیز عجیبی نیست، اما بعضی از عوامل باعث می‌شوند، چین و چروک‌های اطراف چشم زودتر از موعد ایجاد شوند. البته مهم‌ترین علت بروز چین و چروک در اطراف چشم با افزایش سن مرتبط است اما سبک زندگی شما و عوامل دیگری هم دخیل هستند. مثل قرار گرفتن در معرض اشعه مضر نور خورشید، سیگار کشیدن، تکرار حرکات صورت مثل خندیدن و اخم کردن و… . برای جلوگیری از چروک دور چشم از راهکارهای زیر استفاده کنید:

از ضدآفتاب مخصوص دور چشم استفاده کنید

به منظور مبارزه با پیری پوست، استفاده از کرم ضد آفتاب به همه افراد توصیه می‌‎شود، اما همه ضد آفتاب‌ها مناسب استفاده برای ناحیه دور چشم نیستند. از کرم ضد آفتابی استفاده کنید که مخصوص ناحیه دور چشم است و SPF مناسب داشته باشد.

رتینول اما با مشورت پزشک

هیچ چیز به اندازه رتینول در به حداقل رساندن چین و چروک‌ها در اطراف چشم موثر نیست. برای جلوگیری از چروک دور چشم، از کرم دور چشمی استفاده کنید که حاوی رتینول باشد. البته دقت کنید که استفاده از رتینول بیشتر به افرادی توصیه می‌شود که هم اکنون دارای چین و چروک در ناحیه دور چشم خود هستند و مایلند این چین و چروک‌ها را کاهش دهند. به عبارت ساده‌تر استفاده از رتینول به افراد با سن پایین چندان توصیه نمی‌شود و برای استفاده از چنین کرمی بهتر است با پزشک مشورت کنید.

سیگار را ترک کنید

بنابر گزارشات  اگر می‌خواهید سرعت پیری پوست را در بدن خود کاهش دهید، سیگار کشیدن را برای همیشه فراموش کنید. دود سیگار باعث آزاد شدن آنزیمی می‌شود که کلاژن را تجزیه می کند و ظاهر جوان شما را پژمرده و بی‌حال نشان می‌دهد.

به یک رژیم غذایی سالم پایبند باشید

بهترین رژیم غذایی برای جلوگیری از چروک دور چشم رژیمی است که به مقدار زیاد حاوی میوه و سبزیجات تازه باشد. همچنین موادغذایی حاوی امگا ۳ مانند ماهی‌های چرب می‌توانند در جوان نگه داشتن و حفظ خاصیت ارتجاعی پوست بسیار مفید واقع شوند. از مصرف چربی‌های ناسالم، کربوهیدرات‌های ساده و شیرینی‌جات تا حد ممکن بپرهیزید.

بدن خود را هیدراته نگه دارید

برای هیدراته نگه داشتن سلول‌های پوست در طول روز، حتما باید به مقدار کافی آب بنوشید. هنگامی که بدن با کم‌آبی مواجه می‌شود، خیلی زود خطوط ریز در اطراف چشم مشاهده خواهد شد زیرا پوست دور چشم از پوست دیگر نواحی صورت ۱۰ برابر نازک‌تر و ظریف‌تر است. نوشیدن حداقل ۸ لیوان آب در طول روز پیشنهاد می‌شود.

به اندازه کافی بخوابید

جلوگیری از چروک دور چشم زمانی بهتر امکان‌پذیر است که شما خواب کافی و باکیفیت داشته باشید. ۸ ساعت خواب شبانه باعث می‌شود در طول روز انرژی و شادابی بیشتری داشته باشید و گام موثری در پیشگیری از چروک دور چشم بردارید. هنگام خواب هورمون‌هایی ترشح می‌شود که به انعطاف‌پذیری بیشتر پوست در اطراف چشم کمک می کند.

عینک آفتابی بزنید

یک راه ساده اما تاثیرگذار برای جلوگیری از چروک دور چشم این است که در هوای آفتابی حتما از عینک آفتابی استفاده کنید. دقت داشته باشید که عینک آفتابی باید قابلیت مطلوبی برای محافظت از چشم در برابر اشعه UV یا همان فرابنفش خورشید داشته باشد. عینک آفتابی باعث می‌شود هم به چشم آسیب نرسد و هم به پوست اطراف چشم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید