بهترین راه مقابله با کرونا

    کد خبر :697366

سخنگوى سازمان اورژانس کشور تاکید کرد: استفاده از ماسک، دستکش و مایع ضدعفونى براى دست‌ها و سطوح و رعایت فاصله یک و نیم تا ٢ متر با افرادى که داراى علائمى همانند سرماخوردگى ساده هستند، مهمترین رکن براى مقابله با ویروس کروناست.

مجتبى خالدى، سخنگوى سازمان اورژانس کشور در باره خدمات حوزه سلامت در مبارزه با ویروس کرونا، گفت: چندین هفته است که ویروس کرونا شیوع پیدا کرده است و حوزه سلامت اعم از اورژانس پیش بیمارستانى، بهداشت و درمان از روز اول درگیر معالجه و انتقال بیماران مبتلا به بیمارى کووید١٩ بودند و پرسنل اورژانس در خط اول مبارزه با کرونا بیشترین خطر ابتلا به این ویروس را دارند.

وی به رعایت بهداشت فردى و فاصله امن با افراد اشاره کرد و افزود: رعایت بهداشت فردى از قبیل استفاده از ماسک، دستکش و مایع ضدعفونى براى دست‌ها و سطوح و همچنین رعایت فاصله یک و نیم تا ٢ متر با افرادى که داراى علائمى همانند سرماخوردگى ساده، تعریق زیاد و سرفه‌هاى پى در پى دارند، مهمترین رکن براى مقابله با ویروس کرونا است.

به گزارش فارس ،سخنگوى سازمان اورژانس کشور تصریح کرد: تمامى کادر درمان اعم از اورژانس پیش بیمارستانى و بهداشت، از ابتداى شیوع ویروس کرونا با تمام قوا شبانه روز درگیر معالجه بیماران مبتلا به کووید١٩ هستند و یکى از نگرانى‌هاى حوزه سلامت بحث افزایش بیماران مبتلا به کرونا با توجه به آغاز سال جدید و رسوم دیرینه ایرانیان مبنى بر دید و بازدید روزهاى اول سال است.

خالدی افزود: به هموطنان توصیه مى‌شود با رعایت موارد بهداشتى، در منزل ماندن و پرهیز از سفرهاى غیر ضرورى در نوروز ٩٩ به سلامت خود و عزیزان‌شان اهمیت داده و بار سنگینى را از دوش پرسنل حوزه سلامت بردارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید