بهترین خودروهای دو چرخ عقب متحرک جهان در سال 2023

    کد خبر :987265
خودروهای دو چرخ عقب متحرک

تا چندین دهه پیش خودروهای دیفرانسیل عقب بسیار محبوبیت داشتند اما در سوی دیگر مصرف سوخت بیشتری هم می‌طلبیدند.

بازتاب-

مدتی با به وجود آمدن کمبود بنزین، خودروسازان تصمیم گرفتند به سراغ مدل‌های دیفرانسیل جلو هم رفته تا مصرف سوخت را کاهش دهند. البته این نوع خودروها مزایا دیگری چون هزینه تولید پایین‌تر هم داشتند.

خودروهای دیفرانسیل عقب هندلینگ و کیفیت سواری بهتری ارائه می‌دهند. گذشته از آن شتاب‌گیری فوق العاده‌ای هم می‌توان از این مدل‌ها انتظار داشت. در هر صورت ما تصمیم گرفتیم این لیست را به برترین خودروهای دو چرخ عقب متحرک یا همان دیفرانسیل عقب اختصاص دهیم.

دوج چلنجر و چارجر

خودروهای دو چرخ عقب متحرک

از نظر فنی، چارجر چهار در و چلنجر دو در، دو خودروی متفاوت هستند، اما شباهت‌های زیادی با هم دارند. اغراق نیست اگر بگوییم این دو خودروی دوج نقش بزرگی در احیای مجدد حرکت خودروهای عضلانی مدرن ایفا کردند.

در حالی که آنها با یک موتور شش سیلندر مناسب در دسترس هستند، علاقه‌مندان می‌توانند یکی از چندین گزینه V8 را انتخاب کنند. : از HEMI پایه 5.7 لیتری که 370 اسب بخار قدرت تولید می‌کند تا 6.2 لیتری Hellcat Redeye سوپرشارژ 807 اسب بخاری.

خودروهای دو چرخ عقب متحرک

دوج روشن کرده که سال 2023 آخرین سال تولید این ماسل کارهای قدیمی بوده، اما آنها با صدای گوش نواز بازنشسته می‌کند. کمتر از هفت نسخه ویژه، معروف به ” Last Call” در تعداد محدود ارائه خواهد شد. حتی اگر به اندازه کافی خوش شانس نباشید که نسخه Last Call را به دست آورید، تریم R/T با موتور HEMI دارای قیمت 42480 دلاری برای چارجر و 39480 دلاری برای چلنجر است.

در دنیای فعلی که خودروهای الکتریکی رو به گسترش هستند، این مدل‌ها بزودی بازنشسته می‌شوند.

 

شورولت کوروت

خودروهای دو چرخ عقب متحرک

شورولت به مدت 66 سال، خودروی اسپرت آمریکا موتور جلو و دیفرانسیل عقب خود را حفظ کرد. تا اینکه سال 2020، یعنی زمانی که کوروت موتور وسط مورد انتظار برای مدت طولانی وارد صحنه شد و بلافاصله یکی از بهترین کوروت‌های تاریخ لقب گرفت. کوروت سی 8 مدل 2023 با قیمت پایه 65895 دلار واقعاً یک ابرخودرو برای عموم افراد است. موتور پایه 6.2 لیتری هشت سیلندر  490 اسب بخاری می‌تواند در کمتر از سه ثانیه به 100 کیلومتربرساعت برسد.

علاوه بر این که عملکردی شبیه به یک سوپراسپرت دارد، ظاهری هیجان انگیز شامل آن شد که ممکن است گاهی با خودروهایی چون فراری یا لامبورگینی اشتباه گرفته شود. اگر قدرت 490 اسب بخار کافی نیست، شورلت شما را با مدل Z06 می‌تواند به قدرت 670 اسب بخار برساند که قلب تپنده 8 سیلندر تنفس طبیعی در آن تعبیه شد.

یکی از معایب کوروت قیمت بالا آن بوده و همچنین برای تحویل این مدل باید چندین ماه در لیست قرار گیرید.

 

مزدا MX-5 Miata

خودروهای دو چرخ عقب متحرک

اگر به دنبال خرید یک اتومبیل اسپرت سرگرم کننده، ارزان و RWD هستید، مزدا میاتا احتمالاً در صدر لیست شما قرار دارد. مزدا اکنون در نسل چهارم، میاتا را به همان فرمولی که نسخه اصلی آن تقریباً 25 سال پیش محبوب کرده بود، وفادار نگه داشته است.

در حالی که بسیاری از خودروها با هر نسل جدید بزرگ‌تر و سنگین‌تر می‌شوند، نسل چهارم میاتا کمی سبک‌تر از نسل سوم شد. مثل همیشه، یک موتور چهار سیلندر تنفس طبیعی در زیر کاپوت آن تعبیه شده  که قدرت 181 اسب بخاری ارائه می‌دهد.

البته شاید پیشرانه چشمگیر نباشد اما به لطف وزن کم، این مدل در کمتر از 5.7 ثانیه به 100 کیلومتربرساعت می‌رسد.  همچنین مشتریان می‌توانند از میان مدل اتوماتیک یا دنده دستی گزینه شش سرعته را انتخاب کنند.

علاوه بر مدل رودستر، میاتا نسخه کوپه بدون سقف متحرک هم داشته و قیمت آن به کمتر از 30 هزار دلار می‌رسد.

 

بی ام و 330آی

خودروهای دو چرخ عقب متحرک

سدان سری 3 بی ام و همیشه چاقوی ارتش سوئیس خودروها بوده است. اسپرت اما هنوز خانواده پسند و گذشته از آن لوکس بدون ادعا. این خودرو توانایی حرکت در هر جاده ای را دارد از جاده های کوهستانی گرفته تا عریض بزرگراهی.

مدل سال 2023 یک خودروی نمادین خیره کننده بوده که نظر هر فردی را جلب می کند. ب‌ام‌و پیشتر نسخه بروزرسانی شده این مدل را با طراحی بیرونی جدید و داشبورد تمام دیجیتال عرضه کرده که استایلی شبیه به مدل برتر یعنی سری 7 پیدا کرد.

متأسفانه، بی‌ام‌و شش سیلندر خطی کلاسیک بیش از 10 سال است که به‌خاطر صرفه‌جویی در مصرف سوخت، به‌عنوان موتور پایه کنار گذاشته شده، اما یک موتور چهار سیلندر توربوشارژر جایگزین خوبی بوده و قدرتی 255 اسب بخاری دارد.

در واقع، 330i پایه شتاب 0 تا 100 آن تنها 5.6 ثانیه است و با قیمت پایه 43 هزار دلاری به فروش می رسد.

 

فورد موستانگ

خودروهای دو چرخ عقب متحرک

از آنجایی که سایر سازندگان در آینده نزدیک «خودروهای احتراقی» خود را از بین می‌برند، مانند چلنجر دوج و کامارو شورولت، شما باید به فورد اعتبار بدهید که آن را با یک کوپه دیفرانسیل عقب سنتی و موتور V8 کنار می‌زند. در حال حاضر زمان جالبی برای موستانگ است، زیرا فورد بین مدل قبلی با نام داخلی S550  و نسل هفتم جدید موستانگ S650 تغییراتی ایجاد کرده است.

S650 نسخه جدیدی از فورد بوده که به پیشرانه 5.0 لیتری V8 فورد با قدرت 480 اسب بخار مجهز شد که نسبت به موتور مدل 2018-2022 پیشرفت کمی دارد. برای افراد آگاه، یک EcoBoost چهار سیلندر جدید با 315 اسب بخار قدرت نیز وجود دارد که مطمئناً عملکرد قابل قبولی ارائه می‌دهد.

نکته ای که قطعا متفاوت خواهد بود استایل است. S650 دارای خط کاپوت بلندتر و پایین‌تری با چراغ‌های جلوی کاملاً بازطراحی شده بوده که در مقایسه با S550 باریک‌تر و مستطیلی‌تر هستند. فضای داخلی نیز کاملاً بازسازی شده و به دلیل عدم وجود کلمه بهتر، سبک‌تر از S550 است.

این مدل گیربکس شش سرعته دستی خود را حفظ کرده تا یک مدل نمادین و خاطره انگیز باقی بماند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید