همگام با سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر؛

بهترین‌های موسیقی ایران و ترنم «چکاوک»

    کد خبر :687825

ارکستر «چکاوک» به رهبری «رضا شایسته» با اجرای گلچینی از آثار ماندگار موسیقی ایران یکی از خاطره انگیزترین شب‌های جشنواره سی و پنجم موسیقی فجر را رقم زد.

در ششمین شب از جشنواره موسیقی فجر در نوبت دوم اجراهای مربوط به تالار وحدت ارکستر چکاوک به رهبری رضا شایسته به روی صحنه رفت. ارکستر چکاوک در این اجرا، با رپرتواری از آثار ماندگار اساتید موسیقی ایرانی حال و هوایی نوستالوژیک را برای حاضران در سالن به ارمغان آورد.

این ارکستر با خوانندگی سروش مظفری و مجید حسین خانی قطعاتی نظیر می‌پرستم ساخته کاظم رزازان، دل بیقرار ساخته فضل الله توکل، اجرای بی‌کلام ترانه مخلوق، می‌گذرم تنها ساخته همایون خرم، شانه اثر عباس شاپوری، هوس ساخته انوشیروان روحانی، شب پر ستاره، دنیا اثر جهانبخش پازوکی، سیمین بری اثر جمشید شیبانی و راز دل اثر همایون خرم را اجرا کرد و در پایان قطعه مخلوق را بصورت بی‌کلام به عنوان قطعه درخواستی تقدیم مخاطبان کرد.

در میان اجرا رضا شایسته در سخنان کوتاهی گفت: امشب برای من شب خاطره انگیزی است چون در سالگرد بیستمین سالگرد ارکستر چکاوک هستیم و بیست سال با دلگرمی مخاطبان بدون هیچ حمایت دولتی در سطح اول موسیقی ایران قرار داریم. جشنواره امسال متاسفانه با بی‌مهری روبرو شد، امیدوارم در سال‌های آینده رونق بیشتری را در این جشنواره شاهد باشیم.

سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر به ریاست محمد الهیاری مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیری شاهین فرهت از چهارشنبه شب ۲۳ بهمن تا روز چهارشنبه ۳۰ بهمن در تالار وحدت، تالار رودکی، بنیاد آفرینش‌های هنری هنری نیاوران، تالار سوره حوزه هنری، مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی و سالن میلاد نمایشگاه بین المللی میزبان مخاطبان خواهد بود و ۸۲ گروه موسیقی در بخش‌های موسیقی دستگاهی، نواحی، کلاسیک، بین‌الملل، پاپ، ارکسترال، تلفیقی، بانوان، کودک و نوجوان با ۹۰ اجرا در ۸۰ نوبت به اجرای برنامه می‌پردازند.

جشنواره های استانی موسیقی فجر با حمایت ویژه سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر و در راستای همراهی با مردم سیل زده از استان سیستان و بلوچستان آغاز شده است و گروه‌های بومی استان سیستان و بلوچستان در این دوره جشنواره از ۲۰ تا ۲۵ بهمن در شهرهای زاهدان، چابهار، نیک شهر و قصرقند اجراهای خود را بروی صحنه برده اند.
در این دوره از جشنواره یاد و خاطره جانباختگان سانحه هوایی هواپیمای اوکراینی گرامی داشته می‌شود و نخستین دوره جایزه موسیقی و رسانه و جایزه ترانه سال از برنامه هایی خواهد بود که برای نخستین بار برگزار خواهند شد.

در کنار تهران استان‌های بوشهر، آذربایجان شرقی، خوزستان، گلستان، فارس، خراسان شمالی، زنجان، سیستان و بلوچستان و منطقه آزاد اروند میزبان این دوره از جشنواره در شهرهای مختلف کشور خواهند بود.

به گزارش ایرنا ،در این دوره از جشنواره از هنرمندان و استادان بزرگ موسیقی ایران چون افلیا پرتو، نادر مشایخی، حسن اسکندری و هوشنگ ظریف طی مراسمی در اختتامیه تجلیل می‌شود. مراسم اختتامیه سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر پنجشنبه اول اسفند در تالار وحدت طی مراسم ویژه ای با حضور مسئولان کشوری و فرهنگی و هنری همراه با اهالی هنر به ویژه موسیقی و مردم برگزار خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید