بهبود سهام آسیا با رشد سهام چین

    کد خبر :465459

درحالی‌که انتظار از ارائه مشوق‌های اقتصادی و جهش نرخ یوان به سهام چین کمک کرد تا افت‌های اولیه خود را جبران کند، سهام آسیایی اندکی رشد کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، روز پنج‌شنبه، درحالی‌که انتظار از ارائه مشوق‌های اقتصادی و جهش نرخ یوآن به سهام چین کمک کرد تا افت‌های اولیه خود را جبران کند، سهام آسیایی اندکی رشد کرد. این درشرایطی است که بازارها همچنان در انتظار خبرهای بیشتری از مذاکرات تجاری آمریکا-چین هستند.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن ۰.۳ درصد رشد کرد و نزدیک به بالاترین سطح ۴ هفته‌ای خود باقی ماند.

شاخص شرکت‌های برتر چین، سی‌اس‌آی ۳۰۰ و هانگ‌سنگ هنگ‌کنگ، به ترتیب ۰.۳ درصد و ۰.۱ درصد رشد کردند.

یوان نرخ برابری خود با دلار را، هم در بازارهای داخلی و هم در بازارهای خارجی، ارتقا داد و برای اولین بار از ماه آگست تا کنون، از نرخ کلیدی ۶.۸ هم عبور کرد. به این ترتیب تمایل سرمایه‌گذاران برای دارایی‌های پرریسک افزایش یافت.

سهام استرالیا ۰.۳ درصد رشد کرد، اما نیکی ژاپن ۱.۳ درصد پایین‌تر بسته شد. همچنین بازارهای وال‌استریت در معاملات دیشب برای چهارمین روز پیاپی رشد کردند و اس‌اندپی ۵۰۰ با ۰.۴۱ درصد سود، بهبود خود از رکورد پایین ۲۰ ماهه خود را که در حولی کریسمس ثبت کرده بود، به بیش از ۱۰ درصد رساند.

چهارشنبه، نمایندگان تجاری آمریکا و چین، مذاکرات تجاری ۳ روزه خود را، که اولین مذاکرات رو در رو بین مقامات دو کشور بعد از برقراری صلح تجاری ۹۰ روزه بود، در پکن به پایان رساندند.

هرچند جزئیات مشخص اندکی از نتایج این مذاکرات منتشر شده است، انتظار می‌رود در این مذاکرات پایه‌ای برای شکل‌گیری یک قرارداد تجاری به دست آمده باشد. در بازار ارز، دلار ۰.۲ درصد در برابر یِن افت کرد و شاخص آن در برابر ارزهای جهان به ۹۵.۰۲۹ واحد رسید که کمترین میزان آن از ۱۶ اکتبر تا کنون است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید