بهای نفت و طلا در بازارهای جهانی

    کد خبر :767747

قیمت‌های نفت خام در معاملات امروز سه‌شنبه تحت تاثیر رشد تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان و تشدید نگرانی از چشم‌انداز تقاضای نفت خام به افت خود ادامه دادند.

قیمت‌های نفت خام در معاملات روز سه‌شنبه تحت تأثیر رشد تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان و تشدید نگرانی از چشم‌انداز تقاضای نفت خام به افت خود ادامه دادند. این در حالی است که قیمت شاخص‌های نفت خام دیشب هم ۱ درصد سقوط کرده بود.

تا ساعت ۷:۲۲ به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، ۰.۸۶ درصد یا ۴۲ سنت افت کرد و به ۴۸.۳۷ دلار رسید. قیمت این شاخص در معاملات دیشب ۰.۹۴ درصد سقوط کرده بود.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۰.۷۶ درصد یا ۳۵ دلار افت کرد و به ۴۵.۴۱ دلار بازگشت. این شاخص در معاملات دیشب ۱.۰۸ درصد سقوط کرده بود.

افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان که باعث وضع محدودیت‌های قرنطینه‌ای شدیدی در آمریکا (کالیفرنیا)، آلمان و کره‌جنوبی شده است، نگرانی‌های زیادی را در مورد کاهش شدید تقاضای نفت در آینده نزدیک به وجود آورده است.

در حالی که افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا و محدودیت های جدید وضع شده امیدها به ارائه بسته محرک مالی جدید در آمریکا را افزایش داده است، قیمت طلا امروز شاهد افزایش بود و به بالاترین رقم حدود 2 هفته گذشته رسید.

به گزارش ایران جیب، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.34 درصد رشد به 1869 دلار و 7 سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه فوریه نیز با 0.28 درصد رشد به 1871 دلار و 30 سنت رسید.

کنگره آمریکا این هفته یک بسته تامین مالی جدید را که با هدف خرید زمان بیشتر جهت انعقاد یک بسته مقابله با کرونا به رای خواهد گذاشت. این در حالی است که چاک شومر، رهبر دموکرات ها در سنا گفته نشانه هایی از پیشرفت در مذاکرات بر سر یک لایحه دو حزبی دیده می شود.

مقامات ایالت کالیفرنیا روز دوشنبه محدودیت های جدیدی را برای مقابله با شیوع ویروس کرونا وضع کردند. دولت ژاپن هم اعلام کرده یک بسته محرک اقتصادی جدید به ارزش 708 میلیارد دلار به اجرا خواهد گذاشت.

ارائه بسته های محرک مالی می تواند سبب افزایش نرخ تورم شده و اشتیاق سرمایه گذاران برای حضور در بازار طلا را افزایش دهد.

در همین حال، رهبران انگلیس و اتحادیه اروپا در تلاش برای انعقاد یک توافق تجاری پسا برگزیت دیدار می کنند. دو طرف روز دوشنبه نتوانستند اختلافات خود در زمینه این توافق را برطرف سازند و یک منبع آگاه در دولت انگلیس گفته، احتمال اینکه توافقی حاصل نشود وجود دارد.

حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا در روز دوشنبه با 0.25 درصد کاهش نسبت به روز جمعه به 1179.78 تن رسید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید