بهای امروز نفت و طلا در بازارهای جهانی

    کد خبر :741182

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 14 سنت معادل 0.31 درصد افزایش به 45 دلار و 27 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه اکتبر با 5 سنت معادل 0.12 درصد کاهش به 42 دلار و 57 سنت رسید.

استفن اینز تحلیلگر موسسه آکسی کورپ در این باره گفت: «جهش در تعداد سکوهای حفاری در آمریکا طی هفته گذشته و آمارهای پر افت و خیز از میزان ابتلا به کرونا، این هفته تاثیر منفی ناچیزی بر بازار نفت گذاشته است. زیرا وقوع 2 طوفان و اختلال در تولید نفت خام آمریکا موجب تقلیل تاثیرات عوامل کاهنده قیمت نفت شده است.»

روز دوشنبه و پس از تعطیلی 82 درصد از فعالیت های فراساحلی تولید نفت، شرکت های انرژی اقدام به کاهش تولید در پالایشگاه های نفتی مناطق ساحلی خلیج مکزیک کردند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.14 درصد افزایش به 1931 دلار و 65 سنت رسید. قیمت طلا در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه دسامبر هم با 0.01 درصد رشد به 1939 دلار و 40 سنت رسید.

ارزش سهام در بازارهای آسیایی امروز به پیروی از رشد دیروز شاخص ها در بورس وال استریت شاهد افزایش بود.

به گزارش ایران جیب،فدرال رزرو مجموعه ای از اقدامات مالی و پولی محرک رشد را به اجرا گذشته و برای تقلیل زیان های اقتصادی ناشی از کرونا نرخ بهره را به حدود صفر رسانده است. این اقدامات موجب شده تا قیمت طلا از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون 28 درصد افزایش یابد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید