بهای طلا امروز چهارشنبه در بازارهای جهانی

    کد خبر :233771

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.1 درصد کاهش به 1318 دلار و یک سنت رسید.

در حالی که تحلیل سرمایه گذاران از سخنان دیروز رئیس جدید فدرال رزرو آمریکا این بوده که بانک مرکزی این کشور ممکن است نرخ بهره را بیش از آنچه قبلا تصور می شد افزایش دهد، قیمت طلا امروز نیز کاهش داشت و روند کاهشی جلسه قبل را تداوم بخشید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.1 درصد کاهش به 1318 دلار و یک سنت رسید. قیمت فلز زرد در جلسه قبل 1.1 درصد افت داشت و تا رقم 1313 دلار و 26 سنت پایین آمد که پایین ترین رقم از 9 فوریه تاکنون بود.

قیمت طلای آمریکا نیز امروز در رقم 1318 دلار و 50 سنت تقریبا ثابت بود.

ادوارد میر، تحلیلگر اف سی استون در یادداشتی نوشت: «ممکن است در بازار طلا وارد دوره ای کوتاه شویم که در آن شاهد تقویت بیشتر ارزش دلار، افزایش بازدهی اوراق قرضه و بازگشت افت شاخص های بورس باشیم که این موجب افت قیمت طلا خواهد شد.»

پس از آنکه جرومی پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا در سخنانی در کنگره از احتمال 4 نوبت افزایش نرخ بهره در سال جاری به جای 3 نوبتی که قبلا انتظار می رفت سخن گفت، شاخص دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی روز سه شنبه به بالاترین رقم از 9 فوریه تاکنون رسید.

شاخص دلار امریکا امروز با 0.1 درصد افزایش به 90.427 رسید. تقویت ارزش دلار و احتمال افزایش نرخ بهره در آمریکا تقاضا برای سرمایه گذاری در بازارهای امنی نظیر طلا و دیگر فلزات گرانبها را کاهش می دهد.

به گفته یک تاجر طلای هنگ کنگی، اما به دلیل احتمال افزایش نرخ تورم و در شرایطی که اقتصاد جهانی در حال رشد است، سرمایه گذاران ممکن است باز هم به طلا روی بیاورند. پاول خاطر نشان کرد که آمارهای اقتصادی اخیر اطمینان وی نسبت به تورم را تقویت کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید