بمباران بیمارستان اندونزی در شمال غزه

    کد خبر :1034087
بمباران بیمارستان اندونزی

اسرائیل با شلیک مستقیم بیمارستان اندونزی غزه را در شمال نوار غزه هدف قرار داد و این در حالی است که بمباران خشونت‌آمیز مجاورت بیمارستان اندونزی هنوز هم ادامه دارد.

به نقل از الجزیره، توپخانه و ارتش اسرائیل با شلیک مستقیم بیمارستان اندونزی را در شمال نوار غزه هدف قرار دادند.

خبرنگار المیادین گزارش داد که بمباران خشونت آمیز مجاورت بیمارستان اندونزی ادامه دارد و تانک‌های اشغالگر در حال نزدیک شدن به بیمارستان اندونزی غزه هستند.

مدیر بهداشت فلسطین در غزه نیز اعلام کرد که در نتیجه حملات هواپیماهای اشغالگر، یک پزشک در بیمارستان اندونزی زخمی شد. این مقام فلسطینی همچنین افزود که بمباران بیمارستان اندونزی توسط اسرائیل ۴ ساعت است که ادامه دارد.

خبرنگار الجزیره هم اعلام کرد که برق بیمارستان اندونزی پس از توقف کار ژنراتورهای آن در نتیجه بمباران اسرائیل قطع شده و این بیمارستان در حال حاضر بدون برق شده است.

خبرنگار الجزیره همچنین افزود که نیروهای اشغالگر هر کسی را که بخواهد بیمارستان اندونزی را ترک کند با شلیک مستقیم هدف قرار می‌دهند.

از سوی دیگر، مدیرکل وزارت بهداشت فلسطین در غزه در گفت‌وگو با «الجزیره» اعلام کرد که رژیم اشغالگر نقطه نقطه بیمارستان شفا را گشته و به هیچ دلیل و مدرکی در مورد ادعاهای خود پیرامون این بیمارستان دست نیافته است.

به گفته این مقام فلسطینی، صهیونیست‌ها جعل مدرک و سند می‌کنند تا بر شکست و ناکامی خود در بیمارستان شفا سرپوش بگذارند.

مدیرکل وزارت بهداشت فلسطین در غزه همچنین تاکید کرد که ۵۳ فلسطینی پس از حمله نظامیان اسرائیلی به بیمارستان شفا به شهادت رسیدند.

همچنین «عزت الرشق»، عضو دفتر سیاسی حماس در سخنانی تاکید کرد که مقاومت بسیاری از اسرای دشمن را برای درمان به بیمارستان‌ها منتقل کرده است.

عزت الرشق همچنین افزود: «جان مبارزان خود را به خطر انداختیم تا درمان اسرای اسرائیلی در بیمارستان‌ها را تضمین کنیم. سخنگوی ارتش اسرائیل به گونه‌ای سخن می‌گوید انگار چیزی عجیب و بزرگی کشف کردند. اهتمام به اسرا و درمان آن‌ها و ارائه خدمات پزشکی به آنان نکته‌ای مثبت برای ماست نه اینکه ما را زیر سوال ببرد.»

از طرف دیگر، «اسامه حمدان» از رهبران و اعضای ارشد جنبش مقاومت فلسطینی حماس در سخنانی تاکید کرد: «دشمن صهیونیستی طی روزهای اخیر جنایات خود را در غزه با هدف کوچاندن فلسطینیان شدت بخشیده است. این دشمن صهیونیستی بود که کشتار روز هفتم اکتبر را با هدف قرار دادن مراسمی که ۴۰۰۰ نفر در آن مشارکت داشتند، رقم زد.»

حمدان همچنین در ادامه خطاب به آمریکا گفته است: «از دولت آمریکا و بایدن می‌خواهیم در موضع جانبدارانه خود از اسرائیل و جنایات آن بازنگری کنند.»

این عضو ارشد حماس همچنین افزود: «خواستار بازگشایی گذرگاه رفح و ایجاد کریدورهای انسانی هستیم. از سازمان ملل می‌خواهیم جنایتکاران جنگی اسرائیلی را محاکمه کند.»

اسامه حمدان همچنین خطاب به اروپا گفت: «از کشورهای اروپایی که از روایت صهیونیست‌ها حمایت می‌کنند، می‌خواهیم دست از حمایت‌های خود از این رژیم بردارند.»

درباره شورای امنیت نیز، اسامه حمدان گفت: «از شورای امنیت و سازمان همکاری اسلامی می‌خواهیم به موجب تصمیمات اجلاس سران عربی و اسلامی گذرگاه رفح را بازگشایی کنند. اسرائیل خانه‌های زیادی را در غزه به گمان اینکه اسرای اسرائیلی در داخل آن قرار دارند، بمباران کرده است. این دشمن صهیونیستی است که مانع از امضای قرارداد مبادله اسرا شده است.»

مهر

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید