بلیط قطار سریع السیر تهران مشهد از کجا بخریم؟

    کد خبر :1061584

برخلاف تصور، همیشه بهترین وسیله نقلیه برای پیمودن مسافت‌های دور، هواپیما نیست و امروزه قطارهای سریع‌السیر با سرعت‌های بسیار بالا، نه‌تنها سفرهای ریلی را سریع‌تر کرده‌اند، بلکه همچنان در راحتی، امنیت و جذابیت، از سفرهای هوایی و جاده‌ای بهتر هستند. سرعت قطارهای تندرو در ایران نسبت به قطارهای معمولی بسیار بیشتر است؛ بنابراین، اکثر مسافران از‌جمله مسافران تهران-مشهد، با خرید بلیط قطار سریع السیر در مدت‌زمان کمتری خود را به مقصد می‌رسانند. ما هم در این مطلب به شما خواهیم گفت که بلیط این قطارهای تندرو برای تهران-مشهد را در زمان پیش فروش قطار از کجا خریداری کنید.

قطارهای سریع السیر مسیر تهران مشهد

با‌وجود این‌که کشورهای خارجی از‌جمله ژاپن، آلمان، فرانسه، آمریکا و چین در زمینه قطارهای سریع ‌السیر بسیار پیشرفت کرده‌اند، اما متأسفانه تنوع این نوع قطارها در ایران کم است. سریع‌ترین قطارهای جهان می‌توانند بیشتر از 500 کیلومتر را در یک ساعت طی کنند؛ حال‌آن‌که سریع‌ترین قطار ایران، سرعتی برابر با 160 کیلومتر بر ساعت دارد که گاهی می‌تواند به 180 کیلومتر بر ساعت هم برسد. این قطار می‌تواند مسیر 12ساعته تهران-مشهد را به 8 ساعت کاهش دهد.

درباره قطار پردیس

شرکت رجا تنها کارگزار ریلی قطارهای سریع ‌السیر در ایران است و البته این شرکت تاکنون فقط یک نوع قطار سریع ‌السیر را در ناوگان ریلی خود دارد. این قطار که پردیس نامیده می‌شود در مسیرهای مختلفی ازجمله تهران-قم، تهران-میانه، تهران-یزد، تهران-زنجان و تهران-مشهد به‌صورت بالعکس سرویس‌دهی انجام می‌دهد. با‌توجه‌به اهمیت شهر مشهد و میزان بالای مسافران از تهران به این شهر، بلیط قطار پردیس تهران-مشهد، پرتقاضاترین بلیط‌های قطار در ایران است.

ویژگی‌های قطار تندروی پردیس

ابتدا ذکر این نکته ضروری است که قطارهای تندرو به دو دلیل می‌توانند مسافت‌ها را سریع‌تر طی کنند.

1) قطارها از نوع اتوبوسی و خودکششی هستند و بر‌اساس ویژگی‌های فنی سرعت بیشتری دارند.

2) قطارهایی که مسیر مبدا تا مقصد را بدون توقف در هیچ ایستگاهی در پیش می‌گیرند و از این لحاظ با صرفه‌جویی در زمان، با سرعت بیشتری به مقصد می‌رسند.

در‌حال‌حاضر، قطار پردیس متعلق به شرکت رجا، تنها قطار تندروی فعال در ایران است. این قطار از نوع اتوبوسی خودکششی است و سرعتی بسیار بیشتر نسبت به قطارهای معمولی دارد. عملکرد سیستم‌های خودکششی به این صورت است که چندین موتور محرک جداگانه در هر واگن، وظیفه کشش قطار را بر‌عهده دارند؛ درحالی‌که برای به‌حرکت‌ درآوردن قطارهای معمولی، فقط از یک لوکوموتیو و متور محرک در جلوی قطار استفاده می‌شود.

جالب است بدانید که ویژگی مذکور، نه فقط در بخش سرعت، بلکه از‌لحاظ امنیت بیشتر قطار و مصرف بهینه سوخت نیز تأثیر مثبت دارد. ناگفته نماند که قطار پردیس، نه‌تنها نسبت به قطارهای سریع السیر جهان سرعت بسیار کمتری دارد، از‌نظر امکانات نیز در سطح پایین‌تری نسبت به استانداردهای تراز اول جهان قرار می‌گیرد.

امکانات قطار پردیس؛ تجربه‌ای مشابه سفرهای هوایی

قطار تندروی پردیس، یک قطار اتوبوسی چهار‌ستاره است؛ براین‌اساس، ویژگی‌های ظاهری، فنی و سطح خدماتی قطارهای چهار‌ستاره اتوبوسی را دارد. این قطار، بهترین گزینه برای افرادی است که ضمن تمایل به سفر روی ریل و تسریع در رسیدن به مقصد، دوست دارند از امکانات عالی نیز بهره ببرند. برخی از مهم‌ترین امکانات قطار سالنی پردیس به شرح زیر است.

♦ صندلی‌های هواپیمایی استاندارد و راحت

♦ سرعت 160 کیلومتر بر ساعت

♦ عایق‌بندی مناسب در برابر گردوغبار، سرما، گرما و صدا

♦ مجهز به سیستم‌های صوتی و تصویری

♦ پذیرایی با وعده غذایی رایگان

♦ سرو میان‌وعده

♦ توزیع هدفون بین مسافران برای آسایش تمامی مسافران

♦ برخورداری از سیستم تهویه مطبوع

♦ سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی

♦ سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی

خرید بلیط قطار سریع السیر از فلای تودی

آسان‌ترین روش خرید بلیط قطار ازجمله قطار پردیس تهران-مشهد، خرید از‌طریق اینترنت است. سایت‌های متعددی در زمینه فروش بلیط قطار فعالیت دارند، اما بهتر است شما از سایت‌های معتبر و به‌روز مانند فلای تودی، خرید خود را انجام دهید.

نحوه خرید بلیط قطار تهران مشهد از فلای تودی

خرید بلیط قطار از سایت فلای تودی، نه‌تنها دسترسی به تمامی قطارهای موجود در مسیرهای ریلی کشور را در لحظه فراهم می‌کند، بلکه روندی آسان و بدون دردسر دارد. کافیست عبارت خرید قطار سریع السیر از سایت فلای تودی را در گوگل سرچ کنید تا صفحه رزرو قطار این سایت به شما نشان داده شود؛ وارد صفحه شوید و فرم پیش‌روی‌تان را تکمیل کنید.

در فرم رزرو قطار سایت فلای تودی، مبدا (تهران)، مقصد (مشهد)، تاریخ سفر، تعداد مسافران و گزینه‌ای برای انتخاب بلیط یک‌طرفه یا رفت‌وبرگشت وجود دارد؛ این موارد را تکمیل و گزینه جستجو را انتخاب کنید. سپس در‌صورت موجود‌بودن ظرفیت در تاریخ انتخابی شما، می‌توانید به‌آسانی با کلیک روی خرید و پرداخت هزینه، فرآیند خرید را تکمیل کنید. به‌محض نهایی‌شدن خرید، بلیط‌های شما از‌طریق ایمیلی که در سایت ثبت کرده‌اید ارسال خواهد شود.

قیمت بلیط قطار پردیس تهران-مشهد

نظر به مزیت قطارهای سریع‌السیر در پیمودن سریع مسیرها، احتمالا تصور کنید قیمت بلیط‌ این قطارها، گران‌تر از قطارهای معمولی باشد. اما این تصور اشتباه است؛ در‌واقع، بلیط قطارهای سالنی از‌جمله قطار پردیس، نه‌تنها بالا نیست، بلکه نسبت به بسیاری از قطارهای معمولی، ارزان‌تر است. قطارهای تندرو، گزینه‌ای عالی برای سفرهای ریلی با سرعت بالا، راحت، ایمن و در‌عین‌حال ارزان و مقرون‌به‌صرفه هستند. شما می‌توانید از‌طریق سایت فلای تودی، قیمت بلیط قطار پردیس برای تهران-مشهد و سایر مسیرهای این قطار تندرو را استعلام بگیرید و همیشه بهترین و ایده‌آل‌ترین انتخاب‌ها را داشته باشید.

فلای تودی؛ آسان‌ترین و به‌روز‌ترین مرجع خرید بلیط قطار

قطارهای سریع‌السیر، مسافت‌های طولانی از‌جمله مسیر 12ساعته تهران-مشهد را چند ساعت زودتر می‌پیمایند؛ براین‌اساس این واگن‌های تندرو به انتخاب بسیاری از مسافران تهران-مشهد تبدیل شده‌اند. قطار پردیس، تنها قطار تندروی ایران است که به شرکت رجا تعلق دارد. جهت خرید بلیط قطار سریع السیر پردیس برای  قطار تهران مشهد، می‌توانید به سایت فلای تودی مراجعه کنید. فلای تودی، معتبرترین آژانس گردشگری ایران و خاورمیانه است که خدمات سفر در یک پکیج کامل از رزرو و خرید بلیط قطار و هواپیما گرفته تا رزرو هتل و اقامتگاه، خرید تورهای گردشگری، صدور بیمه‌های مسافرتی و خدمات درخواست ویزا را به هم‌وطنان ارائه می‌دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید