بلومبرگ: تحریم ایرام، بازار‌های نفت را شوکه می‌کند / احتمال افزایش قیمت به ۹۰ دلار

    کد خبر :403460

موسسه مدیریت ریسک هدجی هشدار داد با کاهش حداقل یک میلیون بشکه ای صادرات نفت ایران قیمت نفت برنت ۵ دلار در هر بشکه افزایش می یابد و حتی ممکن است برای اولین بار از سال ۲۰۱۴ به ۹۰ دلار در هر بشکه برسد.

به گزارش بازتاب به نقل از بلومبرگ، موسسه مدیریت ریسک هدجی اعلام کرد، وقتی در طی کمتر از 10 روز آینده تحریم های آمریکا علیه صادرات نفت ایران به اجرا گذاشته شود، بازار نفت ممکن است با وضعیت غیرمنتظره ای مواجه شود.

جو مک مونیگل، رئیس بخش سیاست های انرژی موسسه هدجی در یادداشتی نوشت، تجاری که انتظار داشتند دولت آمریکا معافیت هایی را به برخی از کشورها اعطا کند تا آنها بتوانند به خرید نفت از ایران ادامه دهند «مرتکب اشتباه محاسباتی عظیمی شده اند.»

مک مونیگل گفت: «پیش بینی ما این است که 50 درصد احتمال دارد تحریم های ایران پیش از موعد اجرایی شود تا پیام و انگیزه ای به دیگر تولید کنندگان ارسال شود تا خرید نفت از ایران را به صفر برسانند… ما فکر می کنیم این اقدام موجب شوکه شدن بازارهای نفت خواهد شد.»

قیمت نفت در ماه جاری میلادی نسبت به بالاترین رقم های حدود 4 سال گذشته افت کرده که یکی از دلایل آن احتمال معاف شدن برخی از کشورها از تحریم های نفتی ایران بوده است.

اما موسسه هدجی انتظار دیگری دارد و پیش بینی می کند با کاهش حداقل یک میلیون بشکه ای صادرات نفت ایران قیمت نفت برنت 5 دلار در هر بشکه افزایش یابد. به گفته مک مونیگل، قیمت نفت برنت حتی ممکن است برای اولین بار از سال 2014 به 90 دلار در هر بشکه برسد و بعدا به سطح حدود 85 دلار برگردد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید