بلندترین آسانسور دنیا

    کد خبر :584685

اگر به حوزه گردشگری علاقه داشته باشید، قطعا برج خلیفه را می شناسید. این برج بلندترین ساختمان جهان است که بلندترین آسانسور دنیا را در اختیار دارد. در این برجِ 830 متری، 2909 پله مارپیچ وجود دارد که بالا رفتن از آن برای هر کسی دشوار می باشد؛ از همین رو آسانسورهای باکیفیتی را برای این آسمان خراش در نظر گرفته اند که به دلیل رکورد خاصش، مورد توجه قرار گرفته است.

بلندترین برج دنیا که دارای معماری پیچیده و فوق العاده ای می باشد، به طور کلی دارای 57 آسانسور شیشه ای است. ظرفیت این آسانسورها 12 الی 14 نفر می باشد و هر یک مجهز به ال سی دی هایی هستند که در طول مسیر، اطلاعات مفیدی را در اختیار افراد قرار می دهد.

 

یکی از سریع ترین آسانسورهای دنیا هم در همین سازه به کار گرفته شده است. سرعت آسانسورهای برج دبی متغیر است و تعدادی از آن ها سرعتی برابر با 10 متر بر ثانیه دارند! این بدین معنا می باشد که شما گردشگران تور دبی در مدت 1 دقیقه می توانید خود را از طبقه همکف به طبقه 124 برسانید. حرکت این آسانسور بسیار نرم و روان است به گونه ای که شما اصلا متوجه نمی شوید که در حال بالا رفتن از ارتفاع می باشید.

در کشور تایلند هم برجی با ارتفاع 615 متر در حال ساخت است که انتظار می رود بلندترین آسانسور آسیا را در اختیار داشته باشد. گردشگران تور تایلند می توانند از مراحل ساخت این برج که تا سال 2021 تکمیل می گردد، دیدن کنند.

با توجه به قیمت های مناسب تور مالزی سنگاپور، جهانگردانِ زیادی این مقاصد را برای سفر خود انتخاب می کنند. در این کشور هم آسمان خراش های متعددی دیده می شود که آسانسورهای طولانی دارند و توریست ها این امکان را دارند که در ارتفاعات بلندی، مالزی را به تماشا بنشینند. برای مثال در برج های دوقولوی پتروناس 75 آسانسور وجود دارد که شما را تا ارتفاع زیادی بالا می برند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید