قاضی‌زاده هاشمی:

بعضا با چمدان دارو وارد می کنیم

  • سیاسی
  • دوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲ ۹:۳۵
    کد خبر :1050154
بعضا با چمدان دارو وارد می کنیم

متاسفانه رأساً مجوز واردات دارو نداریم، یعنی باید مسئولین مربوطه‌اش تمهید کنند تا این داروها در بازار باشد، البته به صورت چمدانی بعضاً وارد می‌کنیم که این درست نیست، یعنی روش صحیحی نیست.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، درباره تخصیص اعتبار در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ برای بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: چون هنوز تصویب نهایی نشده است، اجازه دهید نهایی شود تا ببینیم چه می‌شود.

رئیس بنیاد شهید وامور ایثارگران در پاسخ به این‌که عمده مشکل خانواده‌های ایثارگران و جانبازان تأمین دارو است، آیا تأمین مالی این مسئله پیگیری می‌شود، بیان کرد: مسئله ما مسئله تامین مالی نیست؛ مسئله وجود آن داروها در بازار است. امسال هم مسئله تامین مالی نداشتیم، یعنی مشکل پول نبود مشکل این بود که دارو نبود این را دیگر باید بازار دارو تامین کند.

وی در گفت‌وگو با ایلنا خاطرنشان کرد: ما (بنیاد شهید و امور ایثارگران) هم متاسفانه رأساً مجوز واردات دارو نداریم، یعنی باید مسئولین مربوطه‌اش تمهید کنند این داروها در بازار باشد تا ما بتوانیم آن را در اختیار عزیزان جانباز و ایثارگر قرار دهیم.

قاضی‌زاده هاشمی در پاسخ به این‌که آیا بخش خصوصی می‌تواند برای دارو به بنیاد شهید کمک کند، گفت: می‌تواند؛ اما باید مجوزهای لازم برای واردات دارو را از مسئولین دریافت کنند.

وی درخصوص این‌که گفته می‌شود داروهای جانبازان اعصاب و روان به سختی پیدا می‌شود، بیان کرد: این گرفتای را می‌دانم؛ ما البته به صورت چمدانی بعضاً وارد می‌کنیم که این درست نیست، یعنی روش صحیحی نیست. شرکت‌های دارویی ما باید این کار را انجام دهند اگر نشد از طریق داروخانه‌های تک نسخه‌ای می‌توانند تهیه کنند که مسیر تأمینش شفاف باشد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره آخرین وضعیت پرونده جان باخاتگان حادثه تروریستی کرمان در سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، گفت: این افراد احراز شدند،پرونده‌شان ابلاغ و کارهای‌شان انجام شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید