بزودی Dislike از دید بینندگان یوتیوب حذف می شود

    کد خبر :860773

شرکت یوتیوب اعلام کرد که هفته‌ی آینده را با حذف Dislike ویدیو یوتیوب از دیدگان بینندگان آغاز خواهد کرد. شرکت یوتیوب دلیل این کار خود را جلوگیری از گروه‌هایی که به صورت عمدی و گروهی اقدام به دیسلایک زدن ویدیوها در یوتیوب می‌کنند و نظر کاربران دیگر به ویدیوها را دست‌کاری می‌کنند، اعلام کرد.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_تقریبا 4 سال پیش بود که شبکه‌‌ی اجتماعی یوتیوب اعلام کرده بود که کاربران بعد از این می‌توانند علاوه بر لایک کردن، دیسلایک یا نظر منفی خود نسبت به ویدیو را هم اعلام کنند. در ابتدا همه چیز خوب بود و نظرات منصفانه‌ای نسبت به ویدیوها اعلام می‌شد اما پس از چند ماه، گروه‌های مختلف طرفداراشخاص یا گروه‌های خاص اقدام به دیسلایک زدن دسته جمعی به ویدیوهای اکانت‌های مختلف می‌کردند و این موضوع از آن زمان تاکنون تبدیل به یکی از چالش‌های تیم یوتیوب شده بود. همین موضوع سبب شد تا شرکت یوتیوب در روز چهارشنبه و در طی انتشار یک اعلامیه نشان دهد که دیگر زمان بزن در رو تمام شده است.

زین پس فقط صاحبان اکانت‌هایی که ویدیو منتشر کرده‌اند می‌توانند تعداد دیسلایک‌های ویدیوهای خود را ببینند. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که دیسلایک به طور کلی از یوتیوب حذف نخواهد شد و همچنان کاربران می‌توانند به ویدیوها نظر منفی یا دیسلایک دهند اما این قابلیت هدفمند شده تعداد آن‌ها تنها به افراد خاص نمایش داده خواهد شد. بنابراین تولید کنندگان محتوا همچنان می‌توانند آمارهای مرتبط به لایک و دیسلایک را در قسمت Performance پنل خود مشاهده کرده و آن را آنالیز کنند. سال‌های سال بود که شرکت یوتیوب در حال آزمون و خطا کردن و فهمیدن چگونگی برخورد با موضوع دیسلایک زدن دسته جمعی بود و در نهایت تلاش‌ آن‌ها به این موضوع ختم شد.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید تعداد دیسلایک‌های یک ویدیو می‌تواند در پیشنهاد کردن آن به نفرات دیگر تاثیرگذار باشد و تمام این موضوعات در نهایت به درآمد تولید کنندگان محتوا تاثیر گذار خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید