بزرگترین خودروسازان جهان

    کد خبر :1005188
بزرگترین خودروسازان جهان

صنعت خودروسازی، یکی از بزرگترین صنایع جهان است و برآوردها نشان می‌دهد بالغ بر 2.7 تریلیون دلار از فعالیت‌های تجاری جهان را به خود اختصاص داده است. تحلیلگران مالی با استفاده از انواع معیارهای سنجش عملکرد، شرکت‌های خودروساز را با یکدیگر مقایسه کرده‌اند. نسبت بدهی به دارایی نشانه‌ای است برای سنجش سلامت مالی این شرکت‌ها و توان بازپرداخت وام‌هایشان.

گردش موجودی کالای این شرکت‌ها حکایت از این دارد که یگ شرکت به چه سرعتی می تواند خودروهای خود را بفروشد و می تواند یک علامت هشدار برای کاهش فروش هم باشد.

بر این اساس، شرکت فولکس واگن آلمان با درآمدی بالغ بر ۲۶۸.۱ میلیارد دلار به عنوان بزرگترین خودروساز جهان شناخته شده است و تویوتای ژاپن با درآمدی بالغ بر ۲۵۵.۸ میلیارد دلار در رتبه دوم ایستاده است. شرکت آلمانی مرسدس بنز با درآمد ۱۴۳.۶ میلیارد دلاری خود نیز رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

دو خودروساز آمریکایی فورد و جنرال موتورز هر کدام با درآمد ۱۳۶.۳ و ۱۲۷ میلیارد دلار به ترتیب در جایگاههای چهارم و پنجم قرار گرفته‌اند. بی‌ام‌و آلمان با ۱۱۹.۳ میلیارد دلار، تسلای آمریکا با ۵۳.۸ میلیارد دلار و پورشه آلمان با ۳۵.۵ میلیارد دلار درآمد، به ترتیب پله‌های ششم تا هشتم این رتبه‌بندی را به خود اختصاص داده‌اند.

فردای اقتصاد

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید