برگزاری نشست کشورهای آمریکای جنوبی با محور حراست ازجنگلهای آمازون

    کد خبر :599242

رئیس جمهور برزیل اعلام کرد که کشورهای آمریکای جنوبی برای تعیین یک خط مشی مشترک در حراست از جنگلهای بارانی آمازون، ماه آینده میلادی یک نشست برگزار می کنند.

به گزارش بازتاب به نقل از الجزیره، «ژایر بولسونارو» رئیس جمهور برزیل روز چهارشنبه اعلام کرد که کشورهای آمریکای جنوبی برای تعیین یک خط مشی مشترک در حراست از جنگلهای بارانی آمازون یک نشست در ماه سپتامبر برگزار می کنند.

بولسونارو در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد که روز ششم سپتامبر (برابر با ۱۵ شهریورماه) در شهر «لتیسیا» کلمبیا یک نشست با حضور نمایندگانی از کشورهای همجوار بجز ونزوئلا برای بحث و گفتگو پیرامون یک خط مشی مشترک در حراست از جنگلهای آمازون برگزار می شود.

گفتنی است که در بیانیه مشترک رئیس جمهور برزیل و «سباستین پینه را» همتای شیلیائی وی، دو رهبر اعلام کردند که چالشهای زیست محیطی باید با رعایت «حاکمیت ملی» مورد رسیدگی قرار گیرند و اینکه هر کشور باید بر «بهره برداری عقلانی و پایدار از منابع طبیعی خود، در مطابقت با تعهدات زیست محیطی و نیازهای شهروندانش از جمله مردم بومی» کنترل و نظارت داشته باشد.

دو طرف همچنین بر «ارزش و اهمیت» بکارگیری همکاری دو جانبه و حمایت مالی بین المللی برای رفع بحران کنونی تأکید کردند.

لازم به ذکر است سباستین پینه را که روابط نزدیک و ویژه ای با رئیس جمهور برزیل دارد، در حال حاضر در بحران زیست محیطی بوجود آمده بر اثر آتش سوزی در جنگلهای آمازون بطور فزاینده ای به یک شخصیت مهم بدل شده است تا جایی که در بازگشت از سفر خود به فرانسه برای شرکت در نشست جی هفت به عنوان نماینده ادواری آمریکای لاتین، از پایتخت برزیل دیدان کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید