برگزاری تورهای هالووین تخلف است

    کد خبر :857478
برگزاری تورهای هالووین تخلف است

هرچند برگزاری تورهای هالووین تخلف است اما شاهد برگزاری چنین تورهایی با قیمت‌های هنگفت و به صورت لاکچری هستیم.

این روزها برگزاری تورهای هالووین سبب رونق دوباره تورهای آنتالیا به صورت لاکچری و البته با قیمت‌های هنگفت شده است. برگزاری این تورها از آنجا که غیرقانونی هستند، عموما به صورت رسمی از سوی دفاتر خدمات مسافرتی تبلیغ نمی‌شوند و در بیشتر مواقع در قالب استوری در صفحه اینستاگرام این دفاتر قرار می‌گیرند. حتا گاها معرفی برگزاری تورهای مذکور برای مخاطبان خاص اس‌ام اس می‌شود.

با این وجود حرمت‌الله رفیعی (رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی) برگزاری تورهای هالووین توسط آژانس‌هایی که مجوز فعالیت دارند را تکذیب کرد و گفت: آژانس‌هایی که مجوز دارند تور هالووین برگزار نمی‌کنند. اگر هم توری تحت عنوان هالووین برگزار می‌شود توسط آژانس‌هایی است که مجوز فعالیت ندارند و اغلب در قالب صفحات اینستاگرامی و به صورت مجازی فعال هستند، برگزار می‌شود.

او با تاکید برآنکه تورهای هالووین نیز مانند زمانی که تورهای واکسن رونق یافتند توسط آژانس‌های غیرمجاز برگزار می‌شود و مورد تایید ما نیست، تصریح کرد: هالووین در فرهنگ ما جایی ندارد. ایران دارای مراسم‌های متنوع است که می‌توان به بهانه آن‌ها تورهای مختلف برگزار کرد چرا باید بیاییم و برای مراسمی که از آن ما نیست و با فرهنگ ما ارتباطی ندارد تور برگزار کنیم. نباید فراموش کرد که دفاتر خدمات مسافرتی زمانی که می‌خواهند نام برای خود انتخاب کنند باید این نام فارسی باشد پس چگونه راضی می‌شوند که توری برگزار کنند که ریشه‌ای در فرهنگ ایرانی ندارد.

به گزارش ایلنا، به گفته رفیعی، اگر آژانسی درصدد برگزاری تور هالووین برآید از سوی وزارت میراث و گردشگری با او برخورد خواهد شد و تخلف کرده است. برگزاری تور هالووین قانونی نیست و افرادی که به صورت غیرقانونی برگزار می‌کنند هم نرخ‌هایی در این خصوص می‌دهند که مورد تایید نیست. اگر چنین مواردی رصد شود ما با آن‌ها برخورد خواهیم کرد که این کار شایسته نیست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید