برگزاری آزمون مجدد استخدام آموزگار در زمستان

    کد خبر :1010560

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: تلاش می‌کنیم در سال جاری برای جبران کمبود آموزگار (معلم دوره ابتدایی) در برخی از استان‌ها آزمون مجدد برگزار کنیم.

به گزارش تسنیم، میثم لطیفی در بازدید از فرایند ارزیابی تکمیلی آزمون استخدامی آموزگاری با اشاره به اهمیت معلمی در تربیت نیروی انسانی آینده گفت: در سال جاری وزارت آموزش‌وپرورش در مشاغل آموزگاری و دبیری به دلیل محدودیت‌های جذب در دانشگاه فرهنگیان از طریق استخدام، جذب معلم داشت.

وی با بیان این که از سال گذشته همکاری بین وزارت آموزش‌وپرورش و سازمان اداری و استخدامی کشور برای طراحی دوره ارزیابی تکمیلی جهت جذب معلمان از طریق ماده 28 صورت گرفته است، افزود: دوره ارزیابی تکمیلی برای جذب معلمان با استفاده از دانش روز و تجربیات گذشته و الگوی ارزیابی تکمیلی برای جذب و به‌کارگیری معلمان از طریق ماده 28 طراحی شد تا بهترین افراد برای معلمی انتخاب شوند.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور ادامه داد: از مهرماه سال گذشته کارگروه مشترکی بین وزارت آموزش‌وپرورش و سازمان اداری و استخدامی کشور برای تهیه و تنظیم آیین‌نامه فرایند ارزیابی تکمیلی آزمون استخدامی آموزگاری برگزار شد و تغییرات و اصلاحاتی که لازم بود در شورای توسعه مدیریت کشور انجام شد.

وی با بیان این‌که در سال‌های گذشته فارغ التحصیلان 6 یا 7 رشته دانشگاهی برای آموزگاری استخدام شدند، بیان کرد: امسال تعداد رشته‌ها به 80 رشته افزایش پیدا کرد و توانستیم برای اولین بار آزمون‌هایی مانند، ایفای نقش، ارائه تدریس در فضای واقعی، مباحثه گروهی و آزمون‌هایی که به‌صورت روزانه عرضه می‌شود و هر روز یک آزمون جدید برای مصاحبه‌شوندگان طراحی می‌شود، در ارزیابی تکمیلی استفاده کنیم.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان این‌که معیارهای عمومی، اختصاصی برای آموزگاری در مقطع ابتدایی مدنظر بود، در سؤالات این آزمون وجود داشت، ادامه داد: احتمالاً نیاز به جذب مجدد در رشته آموزگاری در برخی از استان‌ها داشته باشیم.

وی با تاکید بر این‌که تلاش می‌کنیم در سال جاری برای جبران کمبودهای نیروی انسانی آموزگاری در برخی از استان‌ها آزمون مجدد برگزار کنیم، گفت: اگر سازمان سنجش این آمادگی را داشته را داشته باشد، آزمون استخدامی آموزگاری در زمستان آینده برگزار خواهد شد تا کسری‌ها جبران شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید