ماجرای برگزاری آزمون ترکیه برای جذب دانش آموزان ایرانی

    کد خبر :916387
برگزاری آزمون ترکیه برای جذب دانش آموزان ایرانی

موسسه فرهنگی “یونس امره” ترکیه با برگزاری آزمون در تهران، دانش‌آموزان ایرانی را برای تحصیل در دبیرستان‌های ترکیه بورسیه می‌کند!

اغلب این داش آموزان از مناطق محروم و دور افتاده برای تحصیل در دبیرستان‌های امام خطیبق ترکیه با هم به رقابت پرداختند.

مهدی فیاضی رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد این آزمون بدون اطلاع و مجوز ایران توسط موسسه یونس امره برگزار شده است.

وی گفت، این موسسه مبادرت به برگزاری امتحان برای بورسیه دانش‌آموزان در مدارس ترکیه کرده است و با اغوای دانش آموزان در اقصی نقاط ایران آنها را به تهران فراخوانده و از میان این دانش آموزان نخبه، مسابقه علمی برگزار کرده و نخبه‌ترین‌ها را برای ترکیه بورسیه می‌کند که معمولاً دانش آموزان ایرانی به دلیل اغوا به مالباخته تبدیل می‌شوند زیرا مدارس ترکیه و دانشگاه‌های ترکیه در مقطع لیسانس هیچ برتری بر مدارس و دانشگاه‌های ایرانی ندارند، اما تبلیغات یونس امره آنها را نهایتاً پس از مهاجرت به مالباخته تبدیل می‌کند.

تسنیم با انتقاد از نحوه واکنش وزارت آموز پرورش به این اقدام نوشته است: این واکنش آموزش و پرورش به اقدام مخرب ترکیه در کشورمان به هیچ عنوان قابل قبول نیست و مسؤلان مربوطه در این وزارتخانه باید پاسخگو باشند که چرا از ابتدا، مقابل چنین اقدام قابل تاملی، اقدامی متناسب و باز‌دانده نداشته‌‌اند و در حال حاضر نیز در پی پیگیری خبرنگار ما از مسؤل مربوطه، به این پاسخ عجیب بسنده شده که “مرکز بین‌الملل وزارت آموزش و پرورش نامه اعتراض، هشدار و اخطار خود را به آنجا ارسال خواهد کرد!”

2
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. ناشناس گفت:
    موافقم ۲

    چرا ترکیه برتری نداره؟ با این اساتید عمدتا بی بهره از علم و دانش و بی انگیزه که ما داریم، خروجی دانشگاه های گینه بیسائو از ما بیشتره. مگه سازمان سنجش ما با آن آزمون های پوچ و تو خالی نسل ها را مال باخته و عمر باخته نکرد؟

  2. علیرضا گفت:
    موافقم ۱

    اتفاقا” ترکیه از هر نظر برتری شایانی هم داره.

دیدگاهتان را بنویسید