بروکراسی ها بیشتر برای دلسرد کردن نخبگان تلاش می کنند تا جذب آنها

    کد خبر :410794

عضو هیات علمی پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی با تاکیر برتسهیل شرایط نخبگان گفت: بروکراسی های اداری بیشتر برای دلسرد کردن نخبگان تلاش می کنند تا جذب آنها.

دکتر مهدی باریکانی عضو بنیاد ملی نخبگان با اشاره به دیدار نخبگان و برگزیدگان علمی کشور با مقام معظم رهبری گفت: به هیچ عنوان نخبگان از سایر افراد جدا نیستند و جزئی از جامعه به شمار می روند. اگر یک گروهی را جدا کنیم و بگوییم تو نخبه ای توقع این افراد بالا می رود؛ نخبگان تافته جدا بافته نیستند.

وی افزود: می بایست کاری کرد که نخبگان، کشورشان را دوست داشته باشند؛ باید تلاش کرد که جذب شوند نه اینکه دلسرد شوند.

برنده جایزه علامه طباطبایی با تاکید بر ایجاد مسیر آزمون و خطا برای نخبگان کشور، ادامه داد: وقتی شرایط کشور از منظرهای مختلف مهیا باشد، افراد می توانند بدرخشند و به توسعه کشورشان علاقه پیدا کنند.

وی گفت: برخی بروکراسی ها یادآور زمینه هایی هستند که افراد تلاش برای دلسرد کردن مستعدان دارند تا جذب کردن آنها!

باریکانی با اشاره به راهکاری برای استفاده از ظرفیت نخبگان و تحقق منویات رهبری گفت: می بایست مستعدان برتری که در یک زمینه استعداد دارند در قالب یک پروژه گرد هم بیایند؛ پروژه ای که دولت در راستای رفع معضلات کشور تعریف کرده است.

برگزیده جشنواره خوارزمی افزود: بدین واسطه می توان از ظرفیت نخبگان به خوبی بهره برد و این مدل، مدلی است که در انرژی هسته ای انجام شد و موفقیت آمیز هم بود.

به گزارش مهر ،باریکانی تاکید کرد: این استعدادهای برتر باید به تایید دانشگاه یا سازمانی همانند بنیاد ملی نخبگان رسیده باشند و در قالب یک تیم فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه مستعدان می توانند بدون دغدغه کاری در کشور در قالب یک تیم کاری انجام دهند که مثمر ثمر باشد، ادامه داد: باید این افراد پرورش داده شوند تا بعدها به عنوان نخبه فعالیت و به جامعه خدمت کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید