برنامه WHO برای بهبود دسترسی‌ بیماران دیابتی به انسولین

    کد خبر :645331

سازمان جهانی بهداشت (WHO) از اجرایی شدن برنامه‌ای به منظور افزایش دسترسی‌ بیماران دیابتی به انسولین خبر داد.

 

سازمان جهانی بهداشت برنامه‌ای ارائه کرده که بر اساس آن قیمت داروی انسولین کاهش پیدا کرده و دسترسی بیماران به این دارو بیشتر شود.

 

این سازمان با تاکید بر شیوع بیماری دیابت در جهان اعلام کرد: تعداد مبتلایان به این بیماری نسبت به ۳۵ سال گذشته نزدیک به سه برابر افزایش یافته‌ است. در حال حاضر بیش از ۴۲۰ میلیون مبتلا به دیابت در جهان وجود دارد. همچنین پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که تعداد مبتلایان به این بیماری تا سال ۲۰۴۵ به ۶۲۹ میلیون نفر می‌رسد.

 

«تدروس آدهانوم قبریسوس»، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت با بیان اینکه موارد ابتلا به بیماری دیابت در جهان رشد پیدا کرده، اظهار داشت: تعداد بسیاری از بیماران دیابتی در تامین داروی مورد نیاز خود با مشکلات مالی روبرو هستند یا به این دارو دسترسی ندارند که موجب می‌شود سلامت آنان به خطر افتد.

 

برنامه این سازمان برای بهبود دسترسی بیماران دیابتی به انسولین ارزیابی داروی تولید شده به منظور تضمین کیفیت، سلامت، کارایی و در دسترس بودن آن است.

 

به گزارش ژاپن تودی، سازمان جهانی بهداشت تاکید کرده‌ است ۶۵ میلیون مبتلا به دیابت نوع دو به داروی انسولین نیاز دارند که تنها نیمی از آنان به این دارو دسترسی دارند و دلیل آن بالا بودن قیمت این داروست. همچنین تمامی مبتلایان به دیابت نوع یک نیازمند دریافت داروی انسولین هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید