برنامه های نیروهای مسلح برای گرامی داشت روز سرباز/ سربازان نمونه، تقدیر می شوند

    کد خبر :365349

رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح از تمهیدات ویژه برای گرامی داشت ” روز سرباز” خبر داد.

سردار موسی کمالی درباره برنامه های ستاد کل نیرو مسلح برای گرامی داشت روز “سرباز”، اظهار داشت: در راستای این امر، دستورالعملی در تاریخ 27 خرداد ماه سال جاری به تمام نیروهای مسلح اعم از سپاه پاسداران، ارتش، نیروی انتظامی و … ابلاغ و ارسال شده؛ در واقع هدف از این اقدام؛ ارتقاء جایگاه سربازی در جامعه و تغییر نگاه مسئولان، فرماندهان و خانواده و جامعه نسبت به خدمت مقدس سربازی است.

وی افزود: در دستورالعمل ابلاغی مشخص شده که هر کدام از نیروهای مسلح اعم از سپاه پاسداران، نیروی انتظامی، ارتش و وزارت دفاع برای گرامی داشت این روز چه اقداماتی را بایستی انجام دهند.

رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: همزمان با برگزاری مراسم های این روز، از سربازان نمونه و سربازانی که حائز رتبه علمی و یا افتخار ورزشی و … هستند، تقدیر می شود.

وی تاکید کرد: اتخاذ رویکردهایی در راستای ارتقاء شأن و منزلت سرباز در دستور کار ستاد کل نیروهای مسلح است و برای تحقق این مهم، اقدامات فرهنگی و اجتماعی دنبال می شود.

سردار کمالی با اشاره به اقدامات ستادکل در راستای توجه به مقام سربازان وظیفه، عنوان کرد: تغییر رویکرد در نحوه خدمت سربازی گروهی از مشمولان نخبه، استعداد برتر و … یکی از برنامه هاست، سالانه 2000 تا 2200 مشمول که به عنوان نخبه و استعداد برتر شناسایی می شوند پس از طی دوره آموزشی، برای پیشبرد پروژه های تحقیقاتی کشوری و لشکری از تخصص و دانش این عزیزان بهره می گیریم.

وی عنوان کرد: از ظرفیت و دانش مشمولان کارشناسی ارشد و بالاتر نیز در اقدامات تحقیقاتی و پروژه های نیروهای مسلح بهره مند می شویم.

به گزارش ایسنا، سردار کمالی افزود: برای توانمندسازی و مهارت آموزی سربازان که سطح دیپلم و پایین تر دارند بگونه‌ای برنامه ریزی شده که حداقل یک مهارت یاد بگیرند.

بر اساس گزارش سایت پلیس، رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: مشمولان لیسانس و بالاتر نیز می‌توانند بخشی از خدمت وظیفه را در دوره‌ها و تخصص‌های مربوطه با توجه به مدرکی که دارند، انجام دهند و در این راستا سعی شده از تخصص سربازان استفاده بهینه شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید