برنامه نهمین روز از جشنواره فیلم فجر

    کد خبر :973616
برنامه نهمین روز از جشنواره فیلم فجر

در نهمین روز از جشنواره فیلم فجر در سینمای رسانه چهار فیلم «در آغوش رخت»، «وابل»، «غریب» و «گل‌های باوارده» نمایش داده می‌شوند.

در سانس اول روزهم جشنواره فیلم سینمایی «در آغوش درخت» به کارگردانی بابک خواجه‌پاشا و تهیه‌کنندگی محمدرضا مصباح نمایش داده می‌شود. خواجه‌پاشا از فیلم‌اولی‌های این دوره از جشنواره است.

مارال بنی‌آدم، جواد قامتی، روح‌الله زمانی، اهورا لطفی و رایاند لطفی بازیگران «در آغوش درخت» را تشکیل می‌دهند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «بحران پیچیده زندگی کیمیا و فرید که دوازده سال از ازدواجشان می‌گذرد، جهان زیبای فرزندانشان را برهم می‌ریزد. کودکانی که هیچ چیز جز سادگی و مهربانی را در زندگی نمی‌شناسند.»

در سانس بعدی امروز جشنواره فیلم سینمایی «وابل» به کارگردانی تورج اصلانی و تهیه‌کنندگی سپهر سیفی نمایش داده می‌شود.

اصلانی پیش‌تر ساخت دو فیلم سینمایی «جینگو» و «حمال طلا» را در کارنامه خود دارد.

آزاده زارعی، نوید پورفرج، فرید سجاد حسینی، رامین راستاد بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

فیلم سینمایی «غریب» به کارگردانی محمدحسین لطیفی و تهیه‌کنندگی حامد عنقا دیگر فیلمی است که در روز نهم جشنواره نمایش داده می‌شود. لطیفی ساخت فیلم‌های سینمایی «روز سوم»، «توفیق اجباری» و «مرد نقره‌ای» را در کارنامه خود دارد.

بابک حمیدیان، مهران احمدی، پردیس پورعابدینی، رحیم نوروزی، فرهاد قائمیان، جعفر دهقان، هژیرسام احمدی، حسام محمودی و سامیه لک بازیگران جدیدترین اثر سینمایی محمدحسین لطیفی هستند.

«غریب» شمایلی است از وقایع کردستان در سال های ۵۸ و ۵۹؛ که آغاز مسیری برای تبدیل شهید محمد بروجردی به مسیح کردستان شد.

فیلم «غریب» برشی از دوران فرماندهی شهید محمد بروجردی را در منطقه غرب به تصویر می‌کشد و حامد عنقا فیلمنامه آن را با استفاده از کتاب «محمد؛ مسیح کردستان» اثر نصرت‌ا… محمودزاده نوشته است.

در خلاصه داستان فیلم «وابل» آمده است: «اهالی یک روستا بعد از سیل، بی‌خانمان شده و در یک ایستگاه متروک قطار به طور موقت زندگی می‌کنند اما اتفاقی، مسیر حوادث را تغییر می‌دهد.»

در سانس آخر روز نهم جشنواره فیلم سینمایی «گل‌های باوارده» به کارگردانی مهرداد خوشبخت و تهیه‌کنندگی سعید سعدی نمایش داده می‌شود. این فیلم قرار بود در روز هفتم اکران شود که به دلیل مشکلات فنی نمایش آن به تعویق افتاد.

مهرداد خوشبخت پیش‌تر ساخت فیلم‌های سینمایی «عقاب صحرا» و «آبادان یازده ۶۰» را در کارنامه خود دارد.

در خلاصه داستان فیلم «گل‌های باوارده» آمده است: در سال ۱۳۵۹ همزمان با جنگ تحمیلی، تعدادی از مهندسین پالایشگاه نفت آبادان در تلاش هستند با امکانات و تجهیزاتی که در داخل انبارهای آن است، پالایشگاه‌های دیگر را ترمیم کنند.

به گزارش ایلنا، بانیپال شومون، امیررضا دلاوری، الهام نامی نیک، نادر سلیمانی و یاسین مسعودی بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید