برنامه‌های کودک سیما نیاز به مشارکت بچه‌ها دارد

    کد خبر :642753
برنامه‌های کودک سیما نیاز به مشارکت بچه‌ها دارد

آزیتا رضایی مجری برنامه‌های کودک تلویزیون با اشاره به لزوم فعالیت و مشارکت بچه‌ها در تولید برنامه‌های کودک، تأکید کرد اینکه بچه‌ها فقط در برنامه‌ها حضور داشته باشند و دست بزنند آسیب‌زاست.

 

آزیتا رضایی مجری برنامه «با ما بیا» از شبکه دو پخش می‌شود درباره این برنامه به خبرنگار مهر گفت: «با ما بیا» تنها برنامه زنده شبکه دو است که به تهیه‌کنندگی مجتبی ظریفیان تولید می‌شود و من و آقای ظریفیان مجری-بازیگر آن هستیم.

 

وی درباره برنامه‌های کودک که کمتر بچه‌ها را با محصولات فرهنگی آشنا می‌کنند، اظهار کرد: ما همیشه تئاترهای روی صحنه تهران را برای بچه‌ها معرفی می‌کنیم و حتی از گروه‌هایی که روی صحنه هستند دعوت می‌کنیم تا به تلویزیون بیایند.

 

رضایی با اشاره به رویکرد نمایشی در دعوت از بازیگران بیان کرد: ما بازیگر را با لباس نمایش و گریم آن‌ها دعوت می‌کنیم و یا کاراکترهایی را که به‌صورت عروسک‌های نمایش روی صحنه بازی دارند با همان عروسک‌ها دعوت می‌کنیم و بعد درباره کارشان با آن‌ها حرف می‌زنیم تا برای بچه‌ها جذابیت داشته باشد.

 

وی درباره دلیل این میزان تمرکز برنامه روی تئاتر عنوان کرد: خود ما مجریان برنامه سال‌ها تئاتر کودک کار کرده‌ایم و من در ۹ سالگی اولین کار تئاتری‌ام را روی صحنه بازی کردم.

 

این مجری برنامه‌های کودک درباره اهمیت تئاتر گفت: ما معتقدیم تئاتر انسان‌ساز است و برای همین است که در برنامه هم با بچه‌ها، نمایش‌های خلاق کار می‌کنیم و سعی داریم به بچه‌ها نقش‌هایی بدهیم که به یک کاراکتر تبدیل شوند.

 

وی اضافه کرد: ایده ما مشارکت است. اینکه بچه‌ها فقط در برنامه‌های تلویزیونی دست بزنند آسیب‌زننده است و ما سعی می‌کنیم با حرکات نمایشی بچه‌ها همه کفشدوزک یا قطار شوند و بازی کنیم که البته در برنامه زنده کار سختی است.

 

رضایی در پایان درباره فضای کار برای مجریان کودک تصریح کرد: فضا خیلی بازتر شده و خیلی بهتر از گذشته است مطالب و مفاهیم بهتری گفته می‌شود و پرسشگری را یاد می‌دهیم و به بچه‌ها آموزش می‌دهیم که آن‌ها انتخابگر باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید