برقراری مستمری ۴۰۰ هزار معلول در دو ماه و نیم گذشته

    کد خبر :415276

سرپرست سابق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در مدت دو ماه و نیم موفق شدیم ۴۰۰ هزار نفر از افراد دارای معلولیت را تحت پوشش دریافت مستمری قرار دهیم.

به گزارش مهر، انوشیروان محسنی بندپی در مراسم تودیع و معارفه وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی که با حضور معاون اول رئیس جمهور در محل این وزارتخانه در حال برگزاری است، گفت: ابتدا وظیفه دارم از تلاش های دکتر ربیعی که طی ۵ سال وزارت اقدامات ماندگار و اثربخشی را به ارمغان گذاشته اند، تشکر کنم؛ برخورداری ۱۱ میلیون نفر از جمعیت کشور از بیمه سلامت، افزایش مستمری مددجویان دو نهاد بزرگ حمایتی یعنی کمیته امداد امام (ره) و سازمان بهزیستی به رغم تنگناهای مالی، پیگیری برای اجرای قانون جامع حمایت از معلولان، تلاش برای افزایش دستمزد کارگران و تقویت سه جانبه گرایی از اقدامات ماندگار و موثر آقای ربیعی در طول ۵ سال وزارت است.

سرپرست سابق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: بنده افتخار پیدا کردم در مدت دو ماه و نیم سرپرستی این وزارتخانه، اقداماتی را در حد توان انجام دهم که در این زمینه از معاونان و مسئولان و مدیران این وزارتخانه تشکر می کنم.

وی یادآور شد: سفر به ۸ استان، پیگیری برای تحت پوشش قراردادن افرادی که سالها در دولت های گذشته از دریافت مستمری محروم بودند و همچنین دستور جلسات متعدد در جهت اجرای دقیق قانون اشتغال روستایی و عشایری از جمله اقداماتی است که در مدت دو ماه و نیم گذشته در دستور کار قرار گرفت و در این مدت کوتاه موفق شدیم ۴۰۰ هزار نفر از افراد دارای معلولیت را تحت پوشش دریافت مستمری قرار دهیم.

محسنی بندپی در بخش دیگری از اظهارات خود، ضمن تبریک به شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای کسب رأی اعتماد از مجلس شورای اسلامی گفت: آقای شریعتمداری در دوران سخت و حساس پذیرفت مسئولیت این وزارتخانه بزرگ را برعهده بگیرد. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بزرگترین وزارتخانه اجتماعی کشور و کلیدی ترین وزارتخانه برای عبور از دوران تحریم است.

وی با تأکید بر گستره وسیع فعالیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز ادامه داد: این وزارتخانه از کودکان کار تا سالمندان و همچنین افرادی که دچار آسیب های اجتماعی هستند و به خدمات این وزارتخانه چشم دوخته اند در دامنه فعالیت های این وزارتخانه قرار می گیرند.

سرپرست سابق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با جهت گیری های درست و مبتنی بر شواهد شرایطی را فراهم کنیم که همچون گذشته تحریم های روان گرا با همدلی و برخورداری از نیروهای شایسته را پشت سر بگذاریم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید