برقراری مجدد عمره مشروط به تامین امنیت و حفظ شخصیت زایران ایرانی

    کد خبر :608705

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اگر عربستان شرایط ایران را برای ازسرگیری مجدد عمره پذیرفت باید شأن و شخصیت و امنیت زایران ایران حفظ و تامین شود.

سید حسین نقوی حسینی  در مورد ازسرگیری سفرهای عمره گفت: در گذشته سفرهای عمره برای ما عوارض بدی را در پی داشت و اتفاقاتی که برای مردم رخ داد، بسیار آزاردهنده بود.

وی افزود: روی ارزی که سالانه عمره گزاران ایرانی در عربستان هزینه می کنند، محاسباتی صورت گرفت و مشخص شد که ارز و اعتباراتی که عمره گزاران سالانه هزینه می کنند با اعتبارات عمرانی کشور همخوانی می کند. سئوال من این است که چنین اعتباری چرا باید در عربستان هزینه شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سفر عمره، واجب نیست، افزود:حج تمتع که سفری واجب است امسال بسیار خوب برگزار شد و زایران به سلامت به کشور بازگشتند.

به گزارش مهر،نقوی حسینی گفت: عربستان تاکنون به قول‌هایی که داده، بی‌توجه بوده و در خصوص تأمین امنیت و شأن و شخصیت زائران، به شروط خود عمل نکرده است و در شرایط فعلی، اگر شرایط ایران را برای برگزاری مجدد پذیرفتند، باید هم امنیت و هم شأن و شخصیت زائران به خوبی حفظ شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید