برقراری آرامش در بیروت پس از اعتراضات دو روز اخیر

    کد خبر :628820

خبرگزاری رسمی لبنان از برقراری آرامش در پایتخت این کشور پس از تظاهرات مردمی و درگیری با نیروهای امنیتی خبر دادند.

 

به گزارش بازتاب، خبرگزاری رسمی لبنان اعلام کرد، پس از دو روز تظاهرات در پایتخت این کشور که با درگیری با نیروهای امنیتی همراه بود، در حال حاضر وضعیت در بیشتر خیابان‌های بیروت به حالت عادی بازگشته است.

 

نیروهای امنیتی و نیروهای واکنش سریع در ارتش لبنان تظاهرکنندگان را به شکل کامل از اطراف مقر دولت متفرق کرده و تعدادی از مسیرهایی را که معترضان مسدود کرده بودند، گشودند.

 

نیروهای ضد شورش لبنان با استفاده از گاز اشک‌آور در تمامی مسیرهای منتهی به مقر دولت، معترضان را مجبور کردند به سمت بازارهای بیروت بازگردند.

 

دستگاه امنیتی لبنان از زخمی شدن 52 تن از این نیروها و بازداشت 70 تن در بیروت به اتهام خرابکاری، آتش‌سوزی و سرقت خبر دادند.

 

روز جمعه اعتراضات مردمی در تمامی نقاط لبنان برای دومین روز متوالی در اعتراض به وضعیت معیشتی و سیاست‌های ریاضتی دولت برگزار شد.

 

صدها معترض روز جمعه در میدان “ریاض الصلح” شهر بیروت تجمع کرده و برخی مسیرهای منتهی به دو استان جنوبی و بقاع لبنان و نیز مسیر مواصلاتی لبنان-سوریه در گذرگاه جوسیه در استان بقاع شمالی را مسدود کردند.

 

همچنین آنها مسیر فرودگاه بیروت را با آتش زدن لاستیک‌ها بستند اما نیروهای امنیتی همزمان با ورود تجهیزات نظامی به منطقه اعتراضات، این مسیر را بازگشایی کردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید