برف نیم متری در مناطق شمالی تهران

    کد خبر :971333
برف

رئیس مرکز عملیات اضطراری سازمان مدیریت بحران شهر تهران درباره میزان بارش برف در تهران از روز گذشته توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش همشهری آنلاین، پدرام قودجانی رئیس مرکز عملیات اضطراری سازمان مدیریت بحران شهر تهران به برف تهران اشاره کرد و گفت: از روز جمعه هفته گذشته براساس نقشه‌های هواشناسی می‌دانستیم که از روز دوشنبه بارش برف و باران در تهران داریم.

وی ادامه داد: طی صحبت‌هایی که داشتیم هشدارهای لازم به مناطق ۲۲گانه شهر تهران داده شد.البته از مدتها قبل هشدار داده بودیم که باید برای فصل سرما تمهیدات لازم صورت گیرد.

رئیس مرکز عملیات اضطراری سازمان مدیریت بحران شهر تهران ادامه داد: در این چند روز گذشته هشدار نارنجی را دریافت و به مناطق ۲۲گانه اعلام کردیم تا لایروبی‌ها انجام و مخازن شن و ماسه آماده باشد.

به گفته قودجانی، بر روی تابلوهای هشدار اطلاع‌رسانی کوهستان هم اعلام کردیم که مردم از کوهنوردی خودداری کنند، چرا که احتمال سقوط بهمن وجود دارد.

وی به بارش برف که از روز گذشته آغاز شده است اشاره کرد و گفت: به محض شروع برف در روز گذشته  شن‌پاشی و نمک‌پاشی انجام و ظرف نیم ساعت تا ۴۵ دقیقه مشکلات برطرف شد. امروز هم تا ساعت ۱۱:۳۰ مناطق شمالی درگیر برف بودند و در حال حاضر هم بارش‌ها به صورت پراکنده است.

رئیس مرکز عملیات اضطراری سازمان مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه در چند نقطه شهر آب‌ماندگی داشتیم، گفت: این آب‌ماندگی هم به واسطه شیب خیابان و… بوده است که مشغول رفع هستیم.

قودجانی ادامه داد: در مناطق شمالی مانند دربند، ولنجک، پارک جمشیدیه و… که پای کوه هستند، نشست برف را داشته‌ایم که خدا را شکر برف‌روبی و نمک‌پاشی صورت گرفته است.

وی تأکید کرد که شهروندان از ترددهای غیرضروری خودداری کنند و اگر مشکلی هم بود با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند.

این مقام مسوول به دستگاه برف‌سنج در تهران اشاره کرد و گفت: در این لحظه دستگاه برف‌سنج نشان می‌دهد که ۱۰ سانتیمتر برف در چند روز گذشته  در دربند باریده است البته سنسورهای این برف‌سنج در امامزاده داود نشان می‌دهد که ۳۲ سانت برف باریده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید