بررسی گوشی Poco C55

شرکت شیائومی زیربرندهای مختلفی دارد که باید به ردمی و پوکو اشاره کرد. دو زیربرند فعال در صنعت تلفن هوشمند که در این میان پوکو پیشتر گوشی C55 اقتصادی را روانه بازار کرد.

بازتاب- پوکو C55 یک مدل خوش قیمت از شیائومی بوده که دارای طراحی کارآمد و مشخصات قابل قبول برای کاربری روزانه است. دستگاه باتری پرظرفیت داشته و مشخصه‌های جذابی هم روی آن می‌توان یافت.

در ادامه بیشتر با این گوشی آشنا خواهیم شد.

 

طراحی و ساخت

پوکو C55 دارای ابعاد 168 در 76 در 8.8 میلیمتری بوده و وزن آن به 192 گرم می‌رسد. این گوشی در جلو از جنس شیشه بوده اما عقب آن چرم اقتصادی است و فریم پلاستیکی دارد. نمایشگر آن طراحی ناچ و پرحاشیه داشته که شاید جذاب جلوه نکند. این گوشی در برابر قطرات آب مقاوم است. در عقب یک جزیره دوربین مستطیلی قرار داشته که دو حسگر دوربین و فلاش LED را در خود جای داد.

حسگر اثرانگشت نیز در عقب قرار دارد. این گوشی جک 3.5 میلیمتری آن در قسمت فوقانی و پورت MicroUSB در قسمت زیرین جای گرفته است. با تمام این اوصاف طراحی مطلوب با توجه به قیمت در نظر گرفته شد.

 

گوشی Poco C55

 

نمایشگر

این گوشی دارای صفحه نمایش ناچ 6.7 اینچی IPS LCD با وضوح 720 پیکسل یا همان HD+ است. نمایشگر محافظ شیشه‌ای داشته اما چندان قوی نیست. در سوی دیگر باید به تراکم 268ppi پرداخت و نسبت صفحه نمایش به بدنه 82 درصد است.

این یعنی حاشیه بسیاری در اطراف صفحه نمایش خودنمایی می‌کند. در زمینه نمایشگر نباید انتظارات چندانی از این مدل داشت اما برای کاربری روزانه کارآمد است.

 

سخت افزار و باتری

Poco C55 دارای پردازنده 12 نانومتری هشت هسته‌ای Helio G85 بوده که با تراشه گرافیکی Mali-G52 MC2 ترکیب خوبی محسوب می‌شوند. این پردازنده در کنار 4 یا 6 گیگ رم و 64 تا 128 گیگ حافظه داخلی، ترکیب مطلوبی به حساب می‌آیند. همچنین قابلیت ارتقا حافظه داخلی وجود دارد.

در سوی دیگر باید به باتری 5000 میلی آمپرساعتی با شارژ 10 واتی اشاره کرد که پایداری بالایی دارد، اگرچه سرعت شارژ خیره کننده نیست.

 

دوربین و نرم افزار

Poco C55 یک اقتصادی بوده و بنابراین نباید انتظار چندانی از سخت افزار و دوربین آن داشت. در قسمت دوربین دو حسگر 50 مگاپیکسل واید و 0.08 مگاپیکسل سنجش عمق تعبیه شده تا در کنار دوربین سلفی 5 مگاپیکسل، ترکیب ایده آل رقم خورد. هر دو حسگر سلفی و عقب توانایی ضبط ویدئو 1080 پیکسل را دارند. اما همانطور که گفته شد، در بحث عملکرد خیره کننده نیست.

سیستم عامل این گوشی اندروید 12 و MIUI 13 بوده که نسخه نرم افزاری نسبتا جدید بوده و برای مخاطب ایده آل است. بنابراین در بخش دوربین و نرم افزار مشخصات متناسب با قیمت در نظر گرفته شد.

 

گوشی Poco C55

 

نکته پایانی

پیش از این نیز گفته شد، پوکو گوشی را ارائه داد که در تمامی بخش‌ها رده پایه بوده و نباید انتظار بسیاری داشت. گوشی که با قیمتی فوق العاده پایین می‌توان خریداری کرد و از ویژگی‌های موجود آن لذت برد. بنابراین اگر به شدت محدودیت بودجه دارید، تهیه چنین تلفن هوشمندی مناسب شما خواهد بود و نیاز را برآورده خواهد کرد.

پوکو نیز از برندهای خوش سابقه در زمینه تولید گوشی اقتصادی محسوب می‌شود.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید