بررسی گوشی ناتینگ فون 2/ فلاشر دنیای موبایل

ناتینگ یک استارتاپ نوپای بریتانیایی بوده که توسط موسس وان پلاس، کارل پی تاسیس شد. برندی که تاکنون محصولات محدودی چون گوشی هوشمند روانه بازار کرده است.

بازتاب-یکی از محصولات جدید ناتینگ با نام ناتینگ فون 2 پیشتر راهی بازار شده و پرچمداری منحصربفرد به حساب می‌آید. این تلفن هوشمند دارای طراحی خاص با نورهای LED در عقب است که نظر هر فردی را به خود جلب می‌کند.

ناتینگ فون 2 در کنار طراحی منحصربفرد خود، سخت افزار قدرتمندی هم شامل آن شد تا بتواند قابل قبول قرار گیرد. در ادامه بیشتر با دستگاه آشنا خواهیم شد.

طراحی و ساخت

 

ناتینگ فون 2

 

ناتینگ فون 2 دارای ابعاد 162 در 76 در 8.6 میلیمتر است و وزن 201 گرمی دارد. بدنه از جنس شیشه بوده و فریم آلومینیومی شامل آن شد. این گوشی در عقب دارای نورپردازی LED بوده که ناتینگ آن را Glyph نامیده است.

به گفته ناتینگ نسل جدید نسبت به قبل از تعداد LED بیشتر در عقب بهره می‌برد. دو حسگر دوربین در عقب کنار هم به صورت عمودی قرار گرفتند و نمایشگر نیز حفره دوربین در وسط دارد. حاشیه صفحه نمایش کم بوده و تجربه کاربری لذت بخش را رقم می‌زند.

یک پورت USB-C در قسمت زیرین گنجانده شده و خبری از جک هدفون نیست. با تمام این اوصاف می‌توان طراحی ناتینگ فون 2 را جذاب و باکیفیت توصیف کرد.

نمایشگر

ناتینگ فون 2 دارای نمایشگر 6.7 اینچی LTPO اولد 120 هرتز با پشتیبانی 1 میلیارد رنگ است. دستگاه شدت روشنایی 1600 نیت داشته و از HDR10+ پشتیبانی می‌کند. وضوح صفحه نمایش FHD+ بوده و پوشش شیشه گوریلاگلس برای دوام بیشتر در نظر گرفته شد.

گوشی دارای قابلیت AOD بوده که یک ویژگی منحصربفرد در مدل‌های رده بالا است. برند کره‌ای سعی داشته مشخصات خوبی برای صفحه نمایش در نظر گیرد تا بتواند نظر مخاطب را جلب سازد.

سخت افزار و باتری

در نسل جدید، ناتینگ فون 2 به پردازنده پرچمدار اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 مجهز شده با تراشه گرافیکی آدرنو 730 می‌تواند عملکرد سخت افزاری بزرگی از خود نشان دهد. این پردازنده در کنار 8 تا 12 گیگ رم و 128 تا 512 گیگ حافظه داخلی، می‌تواند پیکربندی بزرگی به حساب بیاید که در نوع خود کم نظیر است.

ناتینگ اگرچه نسل پیشین محصولی میان رده ارائه داد، در نسل جدید قدرت را ارتقا بخشید تا بتواند با دیگر پرچمداران صنعت به رقابت بپردازد. در بخش باتری یک پک 4700 میلی آمپرساعتی 45 واتی وجود داشته که پایداری لازم را به دنبال دارد هرچند نسبت به رقبا ظرفیت کمتری داشته و در بحث سرعت شارژ سطح متوسط است نه پرچمدارد. این گوشی از شارژ بی سیم و بی سیم معکوس هم پشتیبانی دارد.

 

دوربین و نرم افزار

ناتینگ فون 2 دو حسگر دوربین 50 مگاپیکسل واید و 50 مگاپیکسل اولتراواید داشته که می‌تواند عملکرد مطلوب از خود نشان دهد. هرچند نباید انتظار چندانی داشت اما نسبت به رقبا حرف چندانی برای گفتن ندارد. دوربین اصلی با وضوح 4کی تصویربرداری کرده و به یک سری قابلیت‌ها برای تصویربرداری بهتر مجهز شد. دوربین سلفی یک ماژول 32 مگاپیکسل بوده که با وضوح 1080 پیکسل می‌تواند تصویربرداری کند.

در قسمت نرم افزاری نیز با سیستم عامل اندروید 13 و Nothing OS 2 عرضه خواهد شد. به طور کلی بخش دوربین و نرم افزار تعریف چندانی نداشته اما به عنوان یک گوشی کارآمد می‌تواند تلقی شود.

ناتینگ فون 2

نتیجه گیری

ناتینگ فون 2 در مقایسه با نسل قبل خود ارتقا قابل قبولی بخصوص در بخش سخت افزار پیدا کرد. همچنین طراحی نسبتا بهبودیافته هم برای آن در نظر گرفته شد. اما در بخش دوربین ارتقا چشمگیر نبوده و باتری هم چندان حرفی برای گفتن ندارد. اما بخواهیم توصیف کوتاهی داشته باشیم، ناتینگ گوشی جذابی ارائه کرد که می‌تواند نظر علاقمندان را با طراحی منحصربفرد خود جلب کند.

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید