بررسی گوشی میان رده سونی Xperia 10 III Lite

سونی شاید در صنعت تلفن هوشمند نتوانست چندان به حق خود دست یابد، اما هر سال محصولات جدید ارائه داده تا بتواند موجب خوشحالی طرفداران شود. یکی از گوشی‌های سال‌ 2021 این برند سونی Xperia 10 III Lite دارد.

بازتاب-Xperia 10 III Lite یک میان رده بوده که دارای طراحی ساده و شیک است. سخت افزاری رده متوسط برای آن در نظر گرفته شده و از ویژگی‌های کلیدی کارآمد هم بهره می‌برد. این تلفن هوشمند ابعاد بزرگ نداشته و تجربه کاربری خوبی رقم می‌زند.

در ادامه بیشتر با Xperia 10 III Lite آشنا خواهیم شد.

سونی Xperia 10 III Lite

طراحی و ساخت

Xperia 10 III Lite دارای ابعاد 154در68 در 8.3 میلیمتر بوده و وزن 169 گرمی دارد. این دستگاه از جلو و عقب شیشه‌ای برخوردار بوده اما فریم آن پلاستیکی تدارک دیده شد. حاشیه نمایشگر کمی زیاد بوده و طراحی بلند دارد.

این محصول سونی در عقب جزیره دوربین بیضی بلند با فلاش LED داشته و طراحی تخت و ساده برای آن در نظر گرفته شد. حسگر اثرانگشت با کلید پاور یکپارچه بوده و باید آن را تلفن هوشمند ضدآب تلقی کرد.

بنابراین با گوشی خوش ساخت و جذاب از سونی رو به رو هستیم که ویژگی‌های رایج گوشی‌های هوشمند را دارد.

صفحه نمایش

در بخش نمایشگر سونی از پنل اولد 6.0 اینچی با وضوح FHD+ بهره گرفت. نمایشگر به فناوری Triluminos display مجهز شده و پوشش شیشه گوریلاگلس 6 برای افزایش دوام آن به چشم می‌خورد.  تراکم نمایشگر 457ppi بوده و این نمایشگر می‌تواند 1 میلیارد رنگ را نمایش دهد.

همچنین از HDR هم پشتیبانی می‌کند. به هر حال باید نمایشگر را در نوع خود قابل قبول دانست هر چند سریع نیست.

سخت افزار و باتری

گوشی سونی Xperia 10 III Lite در بخش سخت افزاری یک گزینه میان رده به حساب می‌آید که نباید انتظارات زیادی داشت. قلب تپنده این گوشی یک چیپ هشت هسته‌ای 8 نانومتری اسنپدراگون 690 کوالکام است که در کنار تراشه گرافیکی آدرنو 619 می‌تواند عملکرد بالایی داشته باشد.

این چیپست با 6 گیگ رم و 64 گیگ حافظه داخلی قابل ارتقا همراه خواهد شد. باتری هم یک پک 4500 میلی آمپرساعتی با توان شارژ 30 وات است. بنابراین باید در بخش سخت افزاری گوشی را گزینه‌ای میان رده و کارآمد تلقی کرد.

سونی Xperia 10 III Lite

دوربین و نرم افزار

محصول سونی به سه حسگر 12 مگاپیکسل واید، 8 مگاپیکسل تله فوتو و 8 مگاپیکسل اولتراواید مجهز شد. حسگر سلفی نیز دوربین 8 مگاپیکسل به حساب می‌آید. مجموعه پیکربندی دوربین Xperia 10 III Lite مشابه دیگر رقبا هم رده بوده و هر دو حسگر اصلی و جلو می‌توانند با وضوح 1080 پیکسل تصویربرداری کنند.

همچنین از HDR هم توسط دوربین‌ها پشتیبانی می‌شود. به طور کلی باید بیان داشت که Xperia 10 III Lite گوشی توانمند و ایده آل در بخش دوربین است. سیستم عامل این تلفن هوشمند اندروید 11 بوده و تا چند سالی آپدیت نرم افزاری دریافت می‌کند.

نتیجه گیری

Xperia 10 III Lite گوشی میان رده سونی بوده که از طراحی ساده و جذاب برخوردار است. باتری مناسبی شامل آن شده و پردازنده مطلوب شامل آن شد. اگرچه سرعت شارژ بالا نیست، دوربین تله چندان تصویربرداری حرفه‌ای ندارد و سیستم عامل نیز کمی قدیمی است. اگر به دنبال گوشی کارآمد، جذاب در کنار دوربین ایده آل هستید، این محصول سونی گزینه مناسب است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید