بررسی گوشی شیائومی Redmi Note 12T Pro

    کد خبر :1005996

شرکت شیائومی یکی از برندهای موفق تولیدکننده گوشی هوشمند بوده که هر سال نسل جدیدی از تلفن‌های هوشمند خود را معرفی و عرضه می‌کند. در این بین باید به گوشی برجسته Redmi Note 12T Pro پرداخت که اخیرا عرضه شد.

بازتاب-

گوشی Redmi Note 12T Pro یک میان رده بسیار پرتوان بوده که از طراحی جذاب و مشخصات کلیدی قابل توجه برخوردار است. این محصول شیائومی یک گزینه تمام عیار بوده که برای حرفه‌ای‌ها و گیمرهای موبایل تدارک دیده شد.

در این بخش قصد داریم بیشتر با Redmi Note 12T Pro آشنا شویم.

طراحی و ساخت

شیائومی Redmi Note 12T Pro

Redmi Note 12T Pro یک گوشی با بدنه باکیفیت بوده که شامل فریم فلزی و قسمت عقب پلاستیکی می‌شود. دستگاه ابعاد 163در74در8 میلیمتری داشته و وزن آن هم به 200 گرم می‌رسد.

متریال ساخت قابل توجه تجربه کاربری با این تلفن هوشمند را لذت بخش کرده است. این گوشی از دو سیم کارت پشتیبانی کرده و حسگر اثرانگشتی در قسمت جانبی یکپارچه با کلید پاور دارد. قسمت زیرین آن اسپیکر و پورت یو اس بی تایپ سی قرار گرفته و جک 3.5 میلیمتری هم در قسمت فوقانی گوشی جای گرفت.

در عقب دستگاه یک ماژول مستطیلی قرار گرفته که دو حسگر دوربین بزرگ و یک حسگر کوچک در آن جای گرفت. همچنین فلاش LED هم کنار این حسگرهای دوربین قرار دارد.

 

نمایشگر

در بخش نمایشگر شیائومی پنل IPS LCD که عمدتا روی گوشی‌های میان رده تعبیه می‌شود، به کار گرفت. این پنل می‌تواند 1 میلیارد رنگ را نمایش داده و از نرخ نوسازی 144 هرتز پشتیبانی کند. در سوی دیگر باید به پشتیبانی HDR، دالبی ویژن و شدت روشنایی 650 نیت هم اشاره کرد.

گذشته از آن سایز نمایشگر 6.6 اینچی بوده و وضوح FHD+ ارائه می‌دهد. حاشیه صفحه نمایش به حداقل رسیده و با تراکم پیکسلی 407 تجربه کاربری هیجان انگیزی برای مخاطب رقم خواهد زد.

سخت افزار و باتری

ردمی نوت 12 تی پرو یک گوشی قدرتمند است و این امر به لطف  پردازنده مدیاتک دیمنسیتی 8200 اولترا 4 نانومتری محقق شد. چیپ موردبحث در کنار گرافیک Mali-G610 عملکرد فنی قابل توجهی از خود می‌تواند به نمایش درآورد.

گذشته از آن 12 یا 8 گیگ رم و 128 تا 512  گیگ حافظه داخلی دارد. حافظه‌ای از نوع تراشه UFS 3.1 سامسونگ تا مالتی تسکینگ سریعی ارائه دهد. در کنار سخت افزار قابل توجه باید به باتری 5080 میلی آمپرساعتی با سرعت شارژ 67 واتی هم اشاره کرد.

این یعنی گوشی شیائومی در کسری از زمان شارژ شده و پایداری بالایی هم می‌توان داشته باشد. سخت افزار و باتری ردمی نوت 12تی پرو بسیار خیره کننده بوده و نظر هر فردی را جلب می‌کند.

شیائومی Redmi Note 12T Pro

دوربین و نرم افزار

این تلفن هوشمند از سه حسگر دوربین واید 64 مگاپیکسل، اولتراواید 8 مگاپیکسل و ماکرو 2 مگاپیکسل برخوردار است. یک حسگر سلفی 16 مگاپیکسلی هم تدارک دیده شده است. پیکربندی دوربین ردمی نوت 12 تی پرو قابل توجه بوده و دوربین عقب می‌تواند با وضوح 4K تصویربرداری کرده و دوربین جلو نیز قابلیت فیلمبرداری 1080 پیکسل را داراست. همچنین باید افزود که قابلیت HDR و پانوراما هم با چنین حسگرهایی قابل دستیابی است.

شیائومی گوشی را با اندروید 13 و MIUI 14 راهی بازار کرد تا کاربر تجربه کاربری لذت بخش و هیجان انگیزی داشته باشد.

 

نتیجه گیری

ردمی نوت 12 تی پرو یک قاتل پرچمدار بوده که با قیمتی مناسب امکانات بزرگی ارائه می‌دهد. البته برخی معایب چون پنل نمایشگر IPS LCD، دوربین ماکرو نه چندان قوی و چندی از این دست دیده شده اما به طور کلی با گوشی جذاب رو به رو هستیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید