بررسی پرونده باغات در جلسه علنی شورا

    کد خبر :135935

رئیس شورای شهر تهران گفت: برای نخستین‌بار پرونده باغات و تخلفات صورت گرفته در جلسات علنی شورای پنجم مورد بررسی قرار خواهد گرفت و قطعا با متخلفین برخورد خواهد شد

محسن هاشمی رفسنجانی در پایان هجدهمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کمیسیونی تحت عنوان کمیسیون ماده 7 در شهرداری تهران وجود دارد که مباحث باغات را پیگیری می‌کند.

وی تصریح کرد: چنانچه ساخت و سازی در اینگونه باغات انجام گیرد، این کمیسیون موارد را پیگیری و بررسی می‌کند و در نهایت موارد را نیز به شورا ارجاع می‌دهد. باید نتایج در کمیسیون ماده 7 حتما به صحن شورا ارجاع داده شود و در نهایت اعضای شورای شهر تهران آن را تایید و یا رد می‌کنند.

هاشمی افزود: در گذشته این پرونده‌ها در جلسات غیرعلنی مطرح می‌شد اما در این دوره بنا داریم در صحن علنی مطرح کنیم. امروز نخستین پرونده رسیدگی به حکم کمیسیون ماده 7 در خصوص باغات مطرح و چون برای اعضا جدید بود، اجازه دادند که اعضا نظرات و پیشنهادات خود را مطرح تا نسبت به موضوع آشناییت بیشتری پیدا کنند.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: حکمی که کمیسیون ماده باغات در خصوص حداکثر جریمه داده بود مورد تایید اعضا قرار گرفت. این ملک در منطقه 7 بوده و 47 هزار متر مساحت آن بوده و این در حالی است که در این گزارش ، اشاره شده بود که 472 اصله درخت در این زمین قطع شده بود.

وی افزود: این نمونه‌ای از تخریب باغات شهر تهران است که در سال 92 در منطقه 5 اتفاق افتاده بود و شهرداری نباید اجازه‌ای برای ساخت و ساز در این پهنه را می‌داده است.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه در خصوص تعطیلی خط 7 مترو تهران بیان کرد: با توجه به صحبت‌های صورت گرفته از سوی معاونت حمل و نقل ترافیک ظاهرا 300 میلیارد تومان برای ایمن‌سازی خط 7 پیش‌بینی شده است و یکی از دلایل ناایمنی خط 7 مترو عدم هواکش در خط 7 بوده و اینگونه نیست که ما بتوانیم 22 کیلومتر را به صورت کامل ایمن‌سازی کنیم و قطعا به هر اندازه‌ای که خط ایمن سازی شود آن را مورد بهره‌برداری قرار خواهیم داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید