بررسی وضعیت گسل‌های استان تهران

    کد خبر :835085

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از بحث و بررسی پیرامون وضعیت فرونشست و گسل‌های استان تهران و اقدامات انجام شده از سوی دستگاه‌های مربوطه در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

به گزارش ایسنا، عبدالجلال ایری ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: در جلسه امروز کمیسیون مسئله فرونشست و گسل‌های استان تهران و اقدامات دستگاه‌های متولی با حضور مسئولان سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و سازمان مدیریت بحران استان تهران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی در ادامه اظهار کرد: با توجه به گزارش ارائه شده از سوی مسئولان به دلیل احداث ساختمان‌های بلند مرتبه در محدوده گسل و یا مناطق در معرض فرونشست نگرانی‌های جدی هنگام بروز زلزله وجود دارد. از طرفی اقدامات متولیان به هیچ عنوان در حد انتظار نبوده و اعضای کمیسیون عمران نیز از توضیحات مسئولان قانع نشدند. اقدامات دنبال شده برای کاهش ریسک فرونشست و خطرات وقوع زلزله برای ساختمان‌های محدوده گسل در حد تئوری و کار علمی بوده و تنها چند سنسور هشدار سریع در برخی مناطق تهران نصب شده که به هیچ عنوان کافی نیست.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: در نهایت قرار بر این شد تا کمیته‌ای به منظور بررسی اقدامات دستگاه‌های متولی جهت کاهش خطرات بروز زلزله و فرونشست در استان تهران تشکیل شده و ضمن ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها، گزارش کاملی تهیه کند تا در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرائت شود. بدیهی است در صورت وجود قصور و کوتاهی از سوی متولیان، دستگاه‌های خاطی به قوه قضاییه معرفی خواهند شد.

وی در ادامه تاکید کرد: در جلسه امروز کمیسیون پیشنهاد مسکوت ماندن طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی از سوی دولت مورد بررسی قرار گرفت. متاسفانه نابسامانی‌های حوزه مسکن در سال‌های اخیر و افزایش سرسام آور قیمت خانه و همچنین رهن و اجاره بها مردم را با مشکلات زیادی رو برو کرده است. با توجه به بحرانی بودن حوزه مسکن، کمیسیون عمران مجلس بر نظر خود در خصوص بررسی طرح تفکیک وزارت خانه راه و شهرسازی اصرار داشته چرا که معتقد است برون رفت از این وضعیت و ساماندهی این بازار پر تلاطم بدون وجود وزارتخانه مستقل مسکن امکان پذیر نیست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید