بررسی حاشیه های فروش صنایع دستی به گردشگران خارجی در اصفهان

    کد خبر :45655

رئیس جامعه تورگردانان کشور از برگزاری جلسه ای در اصفهان برای بررسی موضوع فروش صنایع دستی با قیمت بالا و یا دریافت کمیسیون های زیاد از سوی برخی از راهنمایان به گردشگران خارجی خبر داد.

ابراهیم پورفرج به خبرنگار مهر گفت: اگر یک یا دو نفر اشتباه کنند نباید این موضوع را به حساب جمع گذاشت. ما راهنمایان گردشگری خوبی هم داریم که به کشورمان وفادار هستند آنها نقش مهمی در گردشگری کشورمان دارند. اما برخی از مشکلات برای خرید صنایع دستی در اصفهان تنها به راهنمایان گردشگری برنمی گردد بلکه عوامل دیگری نیز هستند که باعث آن شده اند.

پورفرج ببان کرد: در نظر داریم تا در روزهای آینده جلسه ای با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی، رئیس اتحادیه صنایع دستی، رئیس جامعه راهنمایان گردشگری و اعضای جامعه تورگردانان کشور برگزار کنیم تا ببینیم بلاخره مقصر اصلی این ماجرا چه کسانی هستند. باید این مشکل حل شود تا در کتاب لونلی پلنت ننویسند که اگر به اصفهان می روید صنایع دستی نخرید.در این کتاب نوشته شده که مراقب باشید در اصفهان خیار را رنگ نکنند و به جای موز به شما نفروشند.

وی گفت: ما تا کنون دو جلسه در این باره برگزار کرده ایم و مشکلات کمتر شد. اما وقتی حجم گردشگران ورودی به کشور دوباره زیاد شد، برخی از افراد از این شلوغی بهره بردند و مشکلات قبل را به وجود آوردند. در حالی که این نوع رفتارها به گردشگری کشورمان آسیب زیادی می زند.

پورفرج بیان کرد: شهر اصفهان برای خرید صنایع دستی جا افتاده است وقتی یک کوچه و یا شهری برند می شود دیگر همه نام آن را به زبان می آورند البته دلیل مهمی که گردشگران خارجی از اصفهان صنایع دستی می خرند این است که معمولا تورهای گردشگری دو شب در شیراز، دو شب در تهران، دو شب در یزد و ۳ شب در اصفهان توقف دارند که یک شب و یک روز از توقف شان در اصفهان را به خرید صنایع دستی اختصاص داده و آزاد می گذاریم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید