بررسی تخلفات مالی در صندوق بازنشستگی شهرداری

    کد خبر :688042

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه تخلفات مالی زیادی در صندوق بازنشستگی شهرداری انجام گرفته است، گفت: این تخلفات چالش‌های زیادی را در شهرداری تهران ایجاد کرده است و باید به آن رسیدگی شود.

در یکصد و نود و نهمین جلسه شورای شهر تهران موضوع گزارش حسابرسی سال 93 شهرداری و برخی از تخلفات مالی مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران اظهار داشت: رسیدگی نهایی حساب شهرداری‌ها به وسیله شورای شهر از طریق بررسی گزارش‌های مالی و حسابرسان انجام گرفته و موارد متعددی از نقد و تخلفات وجود دارد که بخشی از آن مربوط به سازمان بازنشستگی شهرداری تهران است.

وی گفت: حسابرس منتخب شورا اعلام کرده تحریف صورت‌های مالی در سال 93 انجام گرفته و محدودیت در رسیدگی در این زمینه وجود داشته است.

فراهانی ادامه داد: همچنین حسابرس منتخب شورا به استثنای این موضوع وضعیت سازمان املاک و مستغلات شهرداری را نیز مورد ارزیابی قرار داده و مشکلاتی در این زمینه نیز وجود داشته است.

عضو شورای شهر تهران اظهار داشت: عدم رعایت شفافیت در صورت‌های مالی و قراردادهای سازمان بازنشستگی در سال 93 در شهرداری وجود داشته و تبدیل به یک چالش در صندوق بازنشستگی شده است.

وی ادامه داد: عدم پایبندی به رعایت اساسنامه در سازمان بازنشستگی مشهود است و پیشنهاد می‌کنم ماده‌واحده‌ای را مصوب کنیم که اقداماتی در این سازمان انجام گیرد. همچنین شهرداری مکلف شود طی 3 ماه بدهی مالیاتی ناشی از مالیات در عملکرد و مالیات بر ارزش افزوده سازمان صندوق بازنشستگی را تعیین تکلیف کند.

این عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: همچنین پیشنهاد می‌کنم شورای شهر نسبت به بررسی و اصلاح آیین‌نامه مالی و معاملاتی سازمان صندوق بازنشستگی اقدامات لازم را انجام دهد و کمیسیون حقوقی و نظارت شورا نیز مکلف شود نسبت به بررسی موارد قابل ارجاع به دستگاه قضا اقدام کند.

فراهانی گفت: تخلفات گسترده مالی در سال 93 در شهرداری وجود داشته که عدم تعیین ارزش منصفانه دارایی‌های خالص، عدم محاسبه استاندارد سرقفلی ناشی از تحصیل شرکت‌های فرعی، قرارداد پروژه گلاب‌دره و پروژه یزدان‌پناه از جمله این موضوعات است.

وی اضافه کرد: حق بهره‌برداری از یک هتل و تسهیلات وام‌هایی که در این زمینه پرداخت شده از دیگر تخلفات است.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در مورد سهام شرکت ثبتی در عمان توسط شهرداری اظهار داشت: در سال 91 مبلغی بیش از 6 میلیارد از شرکت سرمایه‌گذاری آتیه شهر خریداری شده است و در سال 93 سهام مذکور در شرایطی به شرکت گروه سرمایه‌گذاری با مدیریت مالی میلاد‌شهر به همان مبلغ واگذار شده است.

وی ادامه داد: همه این موضوعات نشان می‌دهد که صندوق بازنشستگی شهرداری تهران سال 93 تخلفات مالی زیادی داشته است.

* تخلفات شهرداری باید به قوه قضائیه ارسال شود

در ادامه سید محمود میرلوحی عضو دیگر شورای شهر تهران گفت: در بسیاری از بده بستان‌های شهرداری مقررات در سال‌های گذشته رعایت نشده است و انبوهی از تخلفات در شهرداری شکل گرفته که باید به آن رسیدگی شود.

این عضو شورای شهر تهران افزود: بررسی حسابرسی سال 93 باید همان موقع انجام می‌شد ولی متاسفانه صورت نگرفته است. برخی می‌گویند تنها مواردی از تخلفات به قوه قضائیه واگذار شود، ولی به نظرم این موضوع درست نیست.

وی گفت: امروز کسانی که این تخلفات را انجام داده‌اند، ‌تابلوی شفافیت را با رانت می‌بندند و این ظلم به شهرداری است.

در ادامه ناهید خداکرمی عضو دیگر شورای شهر تهران نیز در مورد تخلفات انجام گرفته شهرداری در سال گذشته گفت: انتظار ما از شهرداری این است که به تخلفاتی که تنها 27 مورد آن تنها در یک سال انجام گرفته رسیدگی شود. نباید برای کسانی که تخلفات را مطرح می‌کنند پرونده تشکیل شود.

وی گفت: متأسفانه گاهی سازمان‌های نظارتی در مورد این تخلفات و بی‌قانونی‌ها سکوت کرده‌اند و باید بررسی‌های لازم انجام شود.

در ادامه شهربانو امانی عضو شورای شهر تهران گفت: برخی از افرادی که تخلفات انجام داده‌اند حاشیه امن دارند. چوب حراج را به املاک و مستغلات شهرداری زده‌اند ولی مقابله‌ای با این موضوع نشده است. آیا املاک و مستغلات شهرداری جزو اموال عمومی محسوب می‌شود یا نه؟

امانی افزود: رسانه ملی باید به صورت واضح رویکرد خود را در این زمینه مشخص کند.

وی گفت: باید حقوق مردم شهر تهران در این زمینه مشخص شود.

حجت نظری عضو دیگر شورای شهر تهران نیز گفت: این حق مردم تهران است که بدانند چه کسی تخلف کرده، شهرداری باید با اهتمام به پرونده‌های تخلف ورود یابد.

وی افزود: رویکرد شهرداری باید در این زمینه مشخص شود و اقدامات مؤثر صورت گیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید