برخی مدیران مدارس در دریافت شهریه‌ها آتش به اختیار عمل می‌کنند

    کد خبر :290934

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: مشکلی که امروز داریم آتش به اختیار بودن مدیران در تعیین شهریه مدارس است و خودسرانه این کار دنبال می شود.

قاسم احمدی لاشکی شب گذشته در برنامه «تیتر امشب» که روی آنتن شبکه خبر رفت، گفت: باید فعالیت های مدارس غیر دولتی از اول تا انتهای سال برای والدین دانش آموزان روشن باشد.

وی که در نقد عملکرد مدارس غیر دولتی سخن می گفت بیان کرد: الگوی شهریه باید به گونه ای باشد که تمام فعالیت ها، فضاهای آموزشی و شرایط اقتصادی منطقه در آن در نظر گرفته شود. طبق قانون سامانه ای برای ثبت شکایت ها و تخلف ها ایجاد شده است اما موضوع این است که چقدر این سامانه به کار می آید و در آن سیاست های تنبیهی مناسبی درنظر گرفته شده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اضافه کرد: در بحث مدارس غیر دولتی باید یک اعتماد سازی خصوصا در بحث شهریه در میان مردم ایجاد شود تا نرخ مشارکت در این مدارس به ۲۵ درصد برسد در حالیکه امروزه این نرخ حدود ۱۱ درصد است. خدمات در مدارس غیر دولتی باید به گونه ای باشد که مطابق سند تحول بنیادین باشد و دانش آموزان را برای رسیدن به حیات طیبه آماده کند.

به گزارش مهر، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره استرداد شهریه اضافی مدارس غیردولتی گفت: این اقدام برای متخلفان کافی نیست و باید برخوردهای جدی تر با این موسسات شود. مشکلی که امروز داریم آتش به اختیار بودن مدیران در تعیین شهریه مدارس است و خود سرانه این کار دنبال می شود.

وی تصریح کرد: البته قانون مدارس غیردولتی قانونی جدید است و امیدواریم با ملاحظات در نظر گرفته شده برای آن با سوء استفاده کنندگان برخورد شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید